Τζίνα και Ροδάνθη Σεντούκα: δύο Ελληνίδες από το Γαλαξίδι κατακτούν τη Νέα Υόρκη

 Σεντούκα Ροδάνθη
Δημιουργική Διευθύντρια & Partner
Red Design Consultants

Η Ροδάνθη Σεντούκα ίδρυσε τη Red Design Consultants το 1992 αφού εντόπισε την άμεση ανάγκη για branding στην Ελληνική αγορά. Η πρωτοποριακή εργασία της, το πάθος και το δημιουργικό της όραμα, έχουν συντελέσει στην ανάπτυξη και δημιουργία μαρκών με ουσία και συναίσθημα, όπως TATOI CLUB, ΑPIVITA, METAXA, AB ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ, KYKNOS, GERMANOS, ERRE DUE και την ταυτότητα των καταστημάτων της EUROBANK, για τα οποία έχει βραβευθεί διεθνώς και στην Ελλάδα με περισσότερα από 130 βραβεία και διακρίσεις.
Κατέχει το Πανεπιστημιακό Πτυχίο (ΒΑ) Γραφικών Τεχνών και Συσκευασίας από το Art Center College of Design, Los Angeles, Pasadena. Eίναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Σχεδιαστών (International Design Association) ICOGRADA, του Art Directors Club of N.Y., του Art Center Alumni, της ΕΔΕΕ και Μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής επί Καλλιτεχνικών Θεμάτων στο “Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης” (MCF).



Είναι δημιουργός του Εμβλήματος των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004, του πολυβραβευμένου οικολογικού YoYo bench και της δημιουργικής πλατφόρμας *etsi. Έχει εκθέσει έργα της στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (MCF) στις εκθέσεις “*etsi για το περιβάλλον” και “*etsi for Hellas”.


Θυμάστε τα παλιά, καλά σπίτια με τις αυλές; Εκείνες τις μονοκατοικίες που μας συνέδεαν -έστω κι αν ζούσαμε στην πόλη- με την ύπαιθρο; Ε, λοιπόν, κάτι τέτοιο θυμίζουν τα γραφεία της Red Design Consultants, της εταιρείας που δημιούργησε τον δικό της μύθο μέσα από την υλοποίηση του λογοτύπου των Αγώνων «Αθήνα 2004»
 και έθεσε σε εφαρμογή από τη δεκαετία του '9Ο τη δική της σχολή σε αυτό που περιγράφεται, είτε το θέλουμε είτε όχι, μονάχα από μία ξένη λέξη: το branding.

Στην Κηφισιά λοιπόν, μια από τις ελάχιστες εναπομείνασες γειτονιές της Αθήνας, συναντήσαμε την κυρία Τζίνα Σεντούκα, διευθύνουσα σύμβουλο της Red Design Consultants. Αεικίνητη, μαχητική, με άποψη για τα πράγματα, δύσκολα ταιριάζει στον ήρεμο εργασιακό χώρο που επέλεγε. Βλέπετε, οι αυλές περισσότερο «κολλάνε» στους ονειροπόλους που επιζητούν την ησυχία τους. Όμως η κυρία Σεντούκα είναι μια επιχειρηματίας η οποία ζει τις αντιφάσεις της και θέλει να υλοποιεί κι όχι απλώς να σκέπτεται τα όνειρα της. Που επιδιώκει να φέρει ανάπτυξη σε μια χώρα που δεν τη θέλει, που προτρέπει να αντιμετωπίσουμε την κρίση με «τσαμπουκά» σε μια χώρα που ακόμα μυξοκλαίει πάνω από τα συντρίμμια της, που σχεδιάζει το αύριο, όμως δουλεύοντας σε μια αυλή επιλέγει να κρατά δεσμούς και με το χθες.«Η αξία να φτιάχνει κάτι όμορφο είναι μεγάλη», μας λέει, σερβίροντάς μας ένα εξαιρετικό τσάι με δυόσμο. «Αυτό είναι που ήθελα να κάνω όταν ήρθα στην Ελλάδα μετά τις σπουδές μου στην Αμερική και την εκεί εργασία μου. Να βοηθήσω να ομορφύνει η Αθήνα. Να κάνω κάτι με τις δικές μου δυνάμεις σε έναν τόπο που έχει μάθει να διαμαρτύρεται αλλά όχι να πράττει. Καλή η διαμαρτυρία, δεν λέω, όχι όμως να φτάνουμε και στην καταστροφή.

Στη Red Design Consultants μάς αρέσει να ομορφαίνουμε τα πράγματα. Όχι να τα καταστρέφουμε. Τι' αυτό ασχοληθήκαμε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

 Μια εκδήλωση που ανέδειξε τη χώρα και ομόρφυνε την Αθήνα», λέει η κυρία Σεντούκα.Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1992 όταν η κυρία Ροδάνθη Σεντούκα ιδρύει τη Red Design Consultants. Έπειτα από μια πορεία στις ΗΠΑ που περιλάμβανε σπουδές στο UCLA, εργασία στην Bank of America, την Estee Lauder και τη Reebok, η αδελφή της Τζίνα έρχεται πίσω στην Αθήνα για να λειτουργήσει η ίδια ως επιχειρηματίας - και τα κατάφερε μια χαρά. Δεν είναι δα και μικρό πράγμα η Red Design Consultants να επιλέγεται σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό ωδ η πρώτη εταιρεία για τη δημιουργία του σήματος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, σε ένα project δηλαδή το οποίο ήθελαν να κερδίσουν διακαώς 300 επιχειρήσεις από 26 χώρες του πλανήτη. «Αυτό που δεν ξέρουν οι περισσότεροι είναι πως η Red Design Consultants δεν κέρδισε απλώς την πρώτη θέση στον διαγωνισμό.

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Αγώνων κερδίσαμε και τη δεύτερη θέση, με ένα άλλο λογότυπο», μας λέει η κυρία Σεντούκα.Τόσο καλή υπήρξε η δουλειά της εταιρείας της, ώστε ο ίδιος ο Χουάν Αντόνιο Σάμαρανκ της απέστειλε συγχαρητήρια επιστολή γράφοντας πως «το έμβλημα αυτό θα συγκεντρώσει την προσοχή όλου του κόσμου όχι μόνο πριν και στη διάρκεια των Αγώνων.

http://www.inewsgr.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις