Η θέση των παρατάξεων του δήμου Δελφών για νομοσχέδιο και απλή αναλογική
Ο δήμαρχος Αθανάσιος Παναγιωτόπουλος σημειώνει καταρχάς πως η ανάγνωση του νομοσχεδίου δεν απαντά στα βασικότερα ζητήματα που εδώ και χρόνια θέτει η αυτοδιοίκηση, ζητώντας επιτακτικά αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα ο δήμαρχος μιλά για το ότι δεν κάνει ξεκάθαρο για μία ακόμα φορά το θέμα των αρμοδιοτήτων, το που δηλαδή ξεκινούν εκείνες του κράτους, και
που της αυτοδιοίκησης, συνεχίζοντας στην ουσία ένα αλαλούμ το οποίο αποτελεί ένα εκ των βασικότερων προβλημάτων στη λειτουργία των δήμων. Ο κ. Παναγιωτόπουλος τονίζει πως η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό περιθώριο, τουλάχιστον δύο μηνών, ώστε να αναπτυχθεί ουσιαστική διαβούλευση επί των όσων προτείνει, υποστηρίζοντας όμως πως οι δήμοι και τα συλλογικά τους όργανα θα πρέπει να συμμετάσχουν στη συζήτηση.Βλέπει θετικά το νέο καθεστώς που διέπει του ΚΑΠ, καθώς και την κατηγοριοποίηση των δήμων, όμως όπως σχολιάζει, χωρίς περιστροφές, φαίνεται πως τις κύριες αλλαγές ο νομοθέτης τις γυρίζει γύρω από την απλή αναλογική και το νέο εκλογικό σύστημα. «Κατά τη γνώμη μου είναι δύσκολο να εφαρμοστεί ως έχει», σημειώνει ο δήμαρχος, τονίζοντας πως η μέθοδος αυτή θα μπορούσε να έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας εάν είχε μπει τέλος στις παρατάξεις, με τους πολίτες να επιλέγουν συμβούλους και δημάρχους από δύο και μόνο ξεχωριστά ψηφοδέλτια. «Να ξεμπερδεύαμε με τις παρατάξεις», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτόπουλος, διαβλέποντας πως τώρα είναι πολύ πιθανό να παρουσιαστούν παραλυτικά φαινόμενα στους δήμους. Κάνει λόγο για συνεχείς συναλλαγές που θα είναι σε εξέλιξη καθ’ όλη τη διάρκεια μίας θητείας, χωρίς εν τέλει να οδηγηθούμε στις υγιείς συνεργασίες που είναι βασικό ζητούμενο. Κληθείς να σχολιάσει τη στάση της ΚΕΔΕ ο δήμαρχος τονίζει πως θα πρέπει να μπεις στη διαδικασία διαλόγου, προβλέποντας πως το αίτημά της για απόσυρση, και στη συνέχεια από την αρχή συζήτηση, δεν έχει καμία τύχη. «Να ζητήσουμε χρόνο και στη συνέχεια να κάνουμε τις προτάσεις βελτίωσης», προτείνει μέσω της Εν Δελφοίς ο δήμαρχος Δελφών, λέγοντας πως το συνδικαλιστικό όργανο των δήμων έχει δίκιο στις περισσότερες από τις παρατηρήσεις του, όμως δεν θα μπορέσει να πετύχει τίποτα αν επιμείνει στη σύγκρουση.
Τέλος ερωτηθείς για το γιατί το θέμα δεν ήρθε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο ο κ. Παναγιωτόπουλος απάντησε πως αυτό θα γίνει άμεσα, και αφού όμως η κυβέρνηση δώσει τον απαιτούμενο χρόνο για ουσιαστική συζήτηση πάνω στο νομοσχέδιο. Κατά τον ίδιο τούτο αναμένεται να ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες, οπότε τότε θα έχουμε και τη σύγκληση του συμβουλίου ώστε το σύνολο των παρατάξεων- συμβούλων να εκφράσουν την άποψή τους, έχοντας όμως πριν ενημερωθεί όπως πρέπει για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.
Π. Ταγκαλής: «Θα οδηγήσει σε παράλυση»
«Ένα χρόνο πριν είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για την αναθεώρηση του Καλλικράτη, με αφορμή την επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών στην Άμφισσα και την παρουσίαση του τότε πλάνου της κυβέρνησης. Σας είχα πει, τότε, ότι το αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν μάλλον απογοητευτικό, γιατί η παρουσίαση ήταν γενική, χωρίς να διεισδύσει στην ουσία των προβλημάτων τα οποία αντιμετώπισε επιδερμικά ή καθόλου, ενώ δεν δόθηκαν απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν. 14 μήνες μετά έδωσαν το Νομοσχέδιο για διαβούλευση για μόλις δέκα εργάσιμες ημέρες!
Η παρουσίασή του επαλήθευσε τις προβλέψεις μου, ότι ο «πυρήνας» του νομοσχεδίου είναι η θέσπιση της απλής αναλογικής και όλα τα άλλα που περιέχονται σ΄ αυτό είναι «διακοσμητικά».
Στις εθνικές εκλογές, με την απλή αναλογική και γενικότερα όταν δεν μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση που να έχει την πλειοψηφία στη Βουλή, έχουμε εκ νέου εκλογές. Στους δήμους τι θα γίνεται αν οι παρατάξεις δεν συμφωνούν για συνεργασία;
Η θέσπιση της απλής αναλογικής θα πλήξει την κυβερνησιμότητα των δήμων, θα επιφέρει τον κατακερματισμό και θα τους οδηγεί σε παράλυση, αφού κανείς δεν θα έχει πλειοψηφία.
Άποψή μου είναι, ότι αν πράγματι υπήρχαν αυτές οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα κατοχύρωναν την πλειοψηφούσα παράταξη και θα διασφάλιζαν τη σταθερότητα στη διοίκηση των Δήμων, τότε και μόνο τότε η απλή αναλογική θα αποτελούσε ένα σημαντικό βήμα προόδου για τον α’ βαθμό της Αυτοδιοίκησης. Το νομοσχέδιο δεν προβλέπει τίποτε σχετικό για την περίπτωση αυτή, αντίθετα εισάγει με έμμεσο τρόπο τη διαφθορά και τη συναλλαγή στους δήμους εξαιτίας της χαοτικής κατάστασης που θα προκαλέσει.
Άρα μήπως τελικά έχουν δίκιο, όλοι αυτοί που το χαρακτηρίζουν ως απορρύθμιση και όχι ως μεταρρύθμιση;»
«Ένα χρόνο πριν είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για την αναθεώρηση του Καλλικράτη, με αφορμή την επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών στην Άμφισσα και την παρουσίαση του τότε πλάνου της κυβέρνησης. Σας είχα πει, τότε, ότι το αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν μάλλον απογοητευτικό, γιατί η παρουσίαση ήταν γενική, χωρίς να διεισδύσει στην ουσία των προβλημάτων τα οποία αντιμετώπισε επιδερμικά ή καθόλου, ενώ δεν δόθηκαν απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν. 14 μήνες μετά έδωσαν το Νομοσχέδιο για διαβούλευση για μόλις δέκα εργάσιμες ημέρες!
Η παρουσίασή του επαλήθευσε τις προβλέψεις μου, ότι ο «πυρήνας» του νομοσχεδίου είναι η θέσπιση της απλής αναλογικής και όλα τα άλλα που περιέχονται σ΄ αυτό είναι «διακοσμητικά».
Στις εθνικές εκλογές, με την απλή αναλογική και γενικότερα όταν δεν μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση που να έχει την πλειοψηφία στη Βουλή, έχουμε εκ νέου εκλογές. Στους δήμους τι θα γίνεται αν οι παρατάξεις δεν συμφωνούν για συνεργασία;
Η θέσπιση της απλής αναλογικής θα πλήξει την κυβερνησιμότητα των δήμων, θα επιφέρει τον κατακερματισμό και θα τους οδηγεί σε παράλυση, αφού κανείς δεν θα έχει πλειοψηφία.
Άποψή μου είναι, ότι αν πράγματι υπήρχαν αυτές οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα κατοχύρωναν την πλειοψηφούσα παράταξη και θα διασφάλιζαν τη σταθερότητα στη διοίκηση των Δήμων, τότε και μόνο τότε η απλή αναλογική θα αποτελούσε ένα σημαντικό βήμα προόδου για τον α’ βαθμό της Αυτοδιοίκησης. Το νομοσχέδιο δεν προβλέπει τίποτε σχετικό για την περίπτωση αυτή, αντίθετα εισάγει με έμμεσο τρόπο τη διαφθορά και τη συναλλαγή στους δήμους εξαιτίας της χαοτικής κατάστασης που θα προκαλέσει.
Άρα μήπως τελικά έχουν δίκιο, όλοι αυτοί που το χαρακτηρίζουν ως απορρύθμιση και όχι ως μεταρρύθμιση;»
Π. Μέγκος: «Δεν φτάνει η απλή αναλογική»
«Η αλλαγή του εκλογικού νόμου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση έρχεται την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που έχουν «ανάψει» τα σενάρια για το πότε θα γίνουν οι επόμενες Βουλευτικές εκλογές. Οι ΠΟΛΙΤΕΣ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ από την πρώτη στιγμή που εμφανιστήκαμε ως Αυτοδιοικητική κίνηση στον Καλλικρατικό Δήμο Δελφών, εκφράσαμε ανεπιφύλακτα την αντίθεσή μας στην μεταρρύθμιση του Καλλικράτη και φυσικά στην εκλογική διαδικασία που θέσπιζε.
Η αντίθεσή μας ήταν κυρίως απέναντι στον σκοπό τον οποίο εξυπηρετούσε ο Καλλικράτης. Συγκρότησε Δήμους μεγαθήρια με κύριο στόχο την διαχείριση αυτών από τα μεγάλα κέντρα εξουσίας που ασκούν κεντρικές πολιτικές και την εύκολη πρόσβαση σε αυτούς των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Αποξενώνοντας παράλληλα τον πολίτη από τους άμεσους εκφραστές τους, τους Δήμους και τα Δημοτικά Συμβούλια.
Το εκλογικό σύστημα που εφαρμόσθηκε ήταν η παραποίηση της θέλησης και βούλησης του Εκλογικού σώματος στο μεγαλείο του. Έτσι συνδυασμοί που έλαβαν 24% και 25% την 1η Κυριακή, διαφέντευαν στην συνέχεια τον Δήμο έχοντας το 66% τον συμβούλων στο Δημοτικό Συμβούλιο! Ολοκληρωτική ακύρωση της Λαϊκής εντολής, ή ορθότερα της εντολής του Εκλογικού σώματος που πήρε μέρος.
Επιβεβαιωθήκαμε γιατί δεν είπαμε κάποια προφητεία αλλά υποστηρίξαμε το προφανές.
Σήμερα η Κυβέρνηση φέρνει μια νέα Αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ. Με τι στόχο άραγε; Την καθιέρωση της Απλής Αναλογικής για την οποία γίνεται μεγάλη συζήτηση την οποία προβάλει η Κυβέρνηση σε όλους τους τόνους για να πείσει πως εκπληρώνει τις προεκλογικές υποσχέσεις της; Με όλα τα άλλα που βαραίνουν τον τρόπο διοίκησης των Δήμων τι γίνεται; Θα καλυτερέψει και θα διορθώσει από μόνο του ένα εκλογικό σύστημα όλα τα στρεβλά της Αυτοδιοίκησης; Ή στο τέλος θα απαξιωθεί και η ίδια η Απλή Αναλογική στα μάτια των πολιτών; Συνθλιβόμενη από τα αδιέξοδα που δημιουργούν τα περιοριστικά προαπαιτούμενα πάνω στα οποία δομείτε η λειτουργία του Δήμου και είναι θεσπισμένα;
Αυτά τα ερωτήματα θέλουν απάντηση και ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ δεν τα απαντά.
Απλή Αναλογική χωρίς την δυνατότητα διόρθωσης της λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου όταν αυτό είναι πολύ πιθανό να βρεθεί μπροστά σε αδιέξοδα από πιθανή μόνιμη αντίθεση του Δημάρχου και της πλειοψηφίας των Δημοτικών Συμβούλων δεν μπορεί να σταθεί. Η Απλή Αναλογική πρέπει να συνοδεύεται με την δυνατότητα ανάκλησης των αιρετών και διαδικασίες έκφρασης εάν χρειαστεί, ξανά του Εκλογικού σώματος πριν την λήξη μιας θητείας. Τέτοιες διαδικασίες δεν προβλέπει ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ. Απλή Αναλογική σημαίνει Δημοτικά Συμβούλια που κυρίως χαράζουν στόχους και την πορεία του Δήμου μέσα από πολιτικές αποφάσεις που παίρνουν. Όχι διεκπεραιωτές πανηγυριών και εκδηλώσεων και γνωμοδοτικών απόψεων πάνω σε θέματα Σχεδίων Πόλεων, Περιβάλλοντος κλπ. Αυτό σημαίνει πως οι Διοικητικές, Τεχνικές και Οικονομικές υπηρεσίες ενός Δήμου πρέπει να «φυσάνε». Γιατί οι υπηρεσίες θα έχουν τον πρώτο και τον τελικό λόγο υλοποίησης μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και όχι ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι. Πως θα γίνει όμως αυτό όταν σήμερα δεν υπάρχουν ούτε οι άνθρωποι διότι απαγορεύονται οι προσλήψεις, ούτε και οι πόροι;
Αυτοδιοίκηση σημαίνει συμμετοχή. Ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ περιορίζει ακόμα περισσότερο από τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ την συμμετοχή όταν δημιουργεί μονομελή συμβούλια στα χωριά έως τους 500 κατοίκους ή εκλογείς. Χρυσώνει το χάπι κάνοντας και καλά ενιαίο συνδυασμό και δίνοντας περισσότερες αρμοδιότητες «και καλά» στα Τοπικά Συμβούλια.
Είναι πολλά τα κενά και πολλές οι προχειρότητες του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ. Το εκλογικό σύστημα της Απλής Αναλογικής, πάγιο αίτημα της πλειονότητας των πολιτών που είναι μακριά από τα πολιτικά παιχνίδια συμφερόντων μετά την μεταπολίτευση, δεν μπορεί να σκιάσει και να σκεπάσει το Νομοσχέδιο.
Ο Υπουργός εσωτερικών κος Σκουρλέτης είχε πει σε ανύποπτο χρόνο πως δεν νοείται να κάνουμε ταυτόχρονες εκλογές, παράδειγμα Δημοτικές και Ευρωεκλογές μαζί, εξυπηρετώντας εκλογικά παιχνίδια χειραγωγώντας το εκλογικό σώμα. Συμφωνήσαμε μαζί του.
Σήμερα, όπως τονίσαμε στην αρχή, φέρνει ο Υπουργός το νομοσχέδιο του εκλογικού Νόμου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, λέγοντας πως θα ισχύσει ο Νόμος στις επόμενες Αυτοδιοικητικές τον Οκτώβριο του 2019. Τότε προσθέτει είναι πιθανό να γίνουν μαζί και οι Βουλευτικές Εκλογές!!! Παράλληλα συζητάει δημόσια για το «σπάσιμο» της Εκλογικής Περιφέρειας της Β Αθήνας. Όλα αυτά μαζί. Γιατί τίποτα δεν είναι αυτόνομο, αυτοδύναμο και αυτοδιοίκητο. Στον βωμό της εξουσίας την οποία φυσικά όπως οι προηγούμενοι δεν περνάει από το μυαλό τους πως πρέπει να την αφήσουν, μπορούν να θυσιάσουν τα πάντα. Την Απλή Αναλογική επίσης.
Εμείς ζητάμε να θεσπιστεί η Απλή Αναλογική. Οι Αιρετοί να είναι ανακλητοί. Να προωθείται, να διευκολύνεται, να ευνοείται και να ενθαρρύνεται η συμμετοχή των Δημοτών στους Δήμους και Νομοθετικά.
Θα αποτελέσει τραγική εξέλιξη, η Απλή Αναλογική να κατακρημνιστεί στα μάτια των πολιτών, επειδή θα αποτύχει εάν εφαρμοσθεί μέσα από ένα Νόμο αστήριχτη. Με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των σημερινών πολιτικών επιδιώξεων. Να κερδίσει πόντους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση η σημερινή Κυβέρνηση μιας και στον χώρο αυτό σήμερα η εκπροσώπησή της είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Θα είναι κρίμα πραγματικά για ακόμα μια φορά να θυσιαστεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η Απλή Αναλογική μαζί, απλά και μόνο για να ανακατέψουμε την πολιτική τράπουλα με στόχο την επιμήκυνση του χρόνου εξουσίας».
«Η αλλαγή του εκλογικού νόμου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση έρχεται την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που έχουν «ανάψει» τα σενάρια για το πότε θα γίνουν οι επόμενες Βουλευτικές εκλογές. Οι ΠΟΛΙΤΕΣ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ από την πρώτη στιγμή που εμφανιστήκαμε ως Αυτοδιοικητική κίνηση στον Καλλικρατικό Δήμο Δελφών, εκφράσαμε ανεπιφύλακτα την αντίθεσή μας στην μεταρρύθμιση του Καλλικράτη και φυσικά στην εκλογική διαδικασία που θέσπιζε.
Η αντίθεσή μας ήταν κυρίως απέναντι στον σκοπό τον οποίο εξυπηρετούσε ο Καλλικράτης. Συγκρότησε Δήμους μεγαθήρια με κύριο στόχο την διαχείριση αυτών από τα μεγάλα κέντρα εξουσίας που ασκούν κεντρικές πολιτικές και την εύκολη πρόσβαση σε αυτούς των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Αποξενώνοντας παράλληλα τον πολίτη από τους άμεσους εκφραστές τους, τους Δήμους και τα Δημοτικά Συμβούλια.
Το εκλογικό σύστημα που εφαρμόσθηκε ήταν η παραποίηση της θέλησης και βούλησης του Εκλογικού σώματος στο μεγαλείο του. Έτσι συνδυασμοί που έλαβαν 24% και 25% την 1η Κυριακή, διαφέντευαν στην συνέχεια τον Δήμο έχοντας το 66% τον συμβούλων στο Δημοτικό Συμβούλιο! Ολοκληρωτική ακύρωση της Λαϊκής εντολής, ή ορθότερα της εντολής του Εκλογικού σώματος που πήρε μέρος.
Επιβεβαιωθήκαμε γιατί δεν είπαμε κάποια προφητεία αλλά υποστηρίξαμε το προφανές.
Σήμερα η Κυβέρνηση φέρνει μια νέα Αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ. Με τι στόχο άραγε; Την καθιέρωση της Απλής Αναλογικής για την οποία γίνεται μεγάλη συζήτηση την οποία προβάλει η Κυβέρνηση σε όλους τους τόνους για να πείσει πως εκπληρώνει τις προεκλογικές υποσχέσεις της; Με όλα τα άλλα που βαραίνουν τον τρόπο διοίκησης των Δήμων τι γίνεται; Θα καλυτερέψει και θα διορθώσει από μόνο του ένα εκλογικό σύστημα όλα τα στρεβλά της Αυτοδιοίκησης; Ή στο τέλος θα απαξιωθεί και η ίδια η Απλή Αναλογική στα μάτια των πολιτών; Συνθλιβόμενη από τα αδιέξοδα που δημιουργούν τα περιοριστικά προαπαιτούμενα πάνω στα οποία δομείτε η λειτουργία του Δήμου και είναι θεσπισμένα;
Αυτά τα ερωτήματα θέλουν απάντηση και ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ δεν τα απαντά.
Απλή Αναλογική χωρίς την δυνατότητα διόρθωσης της λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου όταν αυτό είναι πολύ πιθανό να βρεθεί μπροστά σε αδιέξοδα από πιθανή μόνιμη αντίθεση του Δημάρχου και της πλειοψηφίας των Δημοτικών Συμβούλων δεν μπορεί να σταθεί. Η Απλή Αναλογική πρέπει να συνοδεύεται με την δυνατότητα ανάκλησης των αιρετών και διαδικασίες έκφρασης εάν χρειαστεί, ξανά του Εκλογικού σώματος πριν την λήξη μιας θητείας. Τέτοιες διαδικασίες δεν προβλέπει ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ. Απλή Αναλογική σημαίνει Δημοτικά Συμβούλια που κυρίως χαράζουν στόχους και την πορεία του Δήμου μέσα από πολιτικές αποφάσεις που παίρνουν. Όχι διεκπεραιωτές πανηγυριών και εκδηλώσεων και γνωμοδοτικών απόψεων πάνω σε θέματα Σχεδίων Πόλεων, Περιβάλλοντος κλπ. Αυτό σημαίνει πως οι Διοικητικές, Τεχνικές και Οικονομικές υπηρεσίες ενός Δήμου πρέπει να «φυσάνε». Γιατί οι υπηρεσίες θα έχουν τον πρώτο και τον τελικό λόγο υλοποίησης μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και όχι ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι. Πως θα γίνει όμως αυτό όταν σήμερα δεν υπάρχουν ούτε οι άνθρωποι διότι απαγορεύονται οι προσλήψεις, ούτε και οι πόροι;
Αυτοδιοίκηση σημαίνει συμμετοχή. Ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ περιορίζει ακόμα περισσότερο από τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ την συμμετοχή όταν δημιουργεί μονομελή συμβούλια στα χωριά έως τους 500 κατοίκους ή εκλογείς. Χρυσώνει το χάπι κάνοντας και καλά ενιαίο συνδυασμό και δίνοντας περισσότερες αρμοδιότητες «και καλά» στα Τοπικά Συμβούλια.
Είναι πολλά τα κενά και πολλές οι προχειρότητες του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ. Το εκλογικό σύστημα της Απλής Αναλογικής, πάγιο αίτημα της πλειονότητας των πολιτών που είναι μακριά από τα πολιτικά παιχνίδια συμφερόντων μετά την μεταπολίτευση, δεν μπορεί να σκιάσει και να σκεπάσει το Νομοσχέδιο.
Ο Υπουργός εσωτερικών κος Σκουρλέτης είχε πει σε ανύποπτο χρόνο πως δεν νοείται να κάνουμε ταυτόχρονες εκλογές, παράδειγμα Δημοτικές και Ευρωεκλογές μαζί, εξυπηρετώντας εκλογικά παιχνίδια χειραγωγώντας το εκλογικό σώμα. Συμφωνήσαμε μαζί του.
Σήμερα, όπως τονίσαμε στην αρχή, φέρνει ο Υπουργός το νομοσχέδιο του εκλογικού Νόμου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, λέγοντας πως θα ισχύσει ο Νόμος στις επόμενες Αυτοδιοικητικές τον Οκτώβριο του 2019. Τότε προσθέτει είναι πιθανό να γίνουν μαζί και οι Βουλευτικές Εκλογές!!! Παράλληλα συζητάει δημόσια για το «σπάσιμο» της Εκλογικής Περιφέρειας της Β Αθήνας. Όλα αυτά μαζί. Γιατί τίποτα δεν είναι αυτόνομο, αυτοδύναμο και αυτοδιοίκητο. Στον βωμό της εξουσίας την οποία φυσικά όπως οι προηγούμενοι δεν περνάει από το μυαλό τους πως πρέπει να την αφήσουν, μπορούν να θυσιάσουν τα πάντα. Την Απλή Αναλογική επίσης.
Εμείς ζητάμε να θεσπιστεί η Απλή Αναλογική. Οι Αιρετοί να είναι ανακλητοί. Να προωθείται, να διευκολύνεται, να ευνοείται και να ενθαρρύνεται η συμμετοχή των Δημοτών στους Δήμους και Νομοθετικά.
Θα αποτελέσει τραγική εξέλιξη, η Απλή Αναλογική να κατακρημνιστεί στα μάτια των πολιτών, επειδή θα αποτύχει εάν εφαρμοσθεί μέσα από ένα Νόμο αστήριχτη. Με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των σημερινών πολιτικών επιδιώξεων. Να κερδίσει πόντους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση η σημερινή Κυβέρνηση μιας και στον χώρο αυτό σήμερα η εκπροσώπησή της είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Θα είναι κρίμα πραγματικά για ακόμα μια φορά να θυσιαστεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η Απλή Αναλογική μαζί, απλά και μόνο για να ανακατέψουμε την πολιτική τράπουλα με στόχο την επιμήκυνση του χρόνου εξουσίας».
Γ. Ιωσηφίδης: «Η δική τους συναίνεση βάρος για το λαό»
«Η προτεινόμενη διοικητική μεταρρύθμιση «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ1» έρχεται ως συνέχεια των προηγούμενων μεταρρυθμίσεων στην Τοπική Διοίκηση. Δηλ. του «Καποδίστρια» και του «Καλλικράτη».
Ουσιαστικά βαθαίνει ακόμα περισσότερο τον αντιδραστικό χαρακτήρα της Περιφερειακής και Τοπικής Διοίκησης.
Οι προηγούμενες μεταρρυθμίσεις δεν αντιμετώπισαν την καπιταλιστική κρίση. Δεν προστάτεψαν το βιοτικό επίπεδο του λαού. Δεν θωράκισαν τα δικαιώματα των εργαζομένων και της λαϊκής οικογένειας. Αντίθετα, έπαιξαν σημαντικό ρόλο, στην υλοποίηση της βάρβαρης αντιλαϊκής επίθεσης, από τους Δήμους και τις Περιφέρειες.
Οι αλλαγές αυτές συνεισέφεραν στη δημοσιονομική πειθαρχία. Στη διεύρυνση της αντιλαϊκής φορολόγησης μέσω της αύξησης της τοπικής φορολογίας και της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης της λεγόμενης Αυτοδιοίκησης. Στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών και στη συρρίκνωση τους. Στην ανατροπή εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων στο χώρο των ΟΤΑ.
Συμπερασματικά, η Τοπική Διοίκηση μέσω αυτών των μεταρρυθμίσεων έπαιξε πιο ενεργό ρόλο στην εξειδίκευση της αντιλαϊκής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο.
Σκοπός της προτεινόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης « Κλεισθένης 1 » είναι το πώς θα προσαρμοσθεί πιο αποτελεσματικά το αστικό κράτος και οι δομές του σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Πώς θα υπηρετηθεί ακόμα καλύτερα η ανάγκη της κερδοφορίας του κεφαλαίου και της ανταγωνιστικότητάς του στη διαφαινόμενη φάση της «ανάπτυξής» του.
Σε αυτή τη στρατηγική αντίληψη συμφωνούν – πέρα από τις επιμέρους διαφορές τους – κυβέρνηση και λοιπά αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης καθώς και οι κυρίαρχες δυνάμεις στην ΚΕΔΕ και την ΕΝΠΕ.
Είναι ενδεικτικό ότι στο κοινό κείμενο ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ αναφέρεται ότι: «….Κάθε δήμος αναλαμβάνει την ανάπτυξη της περιοχής του ως έξυπνης πόλης, την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας για την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων με την αξιοποίηση εργαλείων όπως συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, συμβάσεις παραχώρησης και την υποστήριξη των επιχειρήσεων της περιοχής ιδιαίτερα για την ανάπτυξη διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων και την προώθηση των εξαγωγών….» .
Ουσιαστικά επιχειρείται και μέσω των Περιφερειών και Δήμων η αξιοποίηση του συνόλου των αντιλαϊκών μέτρων που εφαρμόστηκαν ή αποφασίστηκαν κατά τη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης, ώστε να διαμορφωθεί το περιβάλλον εκείνο που θα στηρίξει την καπιταλιστική ανάπτυξη.
Μια ανάπτυξη άδικη, με έντονα τα ταξικά χαρακτηριστικά, ακόμη πιο έντονα από ό,τι στο παρελθόν, επειδή αυτή θα βασίζεται σε ένα εργατικό δυναμικό χωρίς συγκροτημένα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Οι κυρίαρχες δυνάμεις ( ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ – «Ανεξάρτητοι» κ.ά.) σε ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ δεν λένε κουβέντα για τα ουσιαστικά προβλήματα που ταλανίζουν τα φτωχά λαϊκά στρώματα.
* Για τη μείωση των πόρων από το κράτος προς τους Δήμους που έχει φθάσει τα τελευταία χρόνια σε ποσοστό άνω του 65%, παρότι τα έσοδα που εισπράττει το κράτος από τα λαϊκά στρώματα, μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας, αυξάνονται κάθε έτος. Το αστικό κράτος – διαχρονικά – παρακρατά και δεν αποδίδει όλο και μεγαλύτερα ποσά σε Δήμους και Περιφέρειες.
* Για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο όσον αφορά τα έργα που καλύπτουν λαϊκές ανάγκες(αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας, σχολεία, παιδικούς σταθμούς κ.ά. ).
* Για την πρόσληψη προσωπικού που γίνεται με ελαστικές μορφές απασχόλησης, με πρόβλεψη πληρωμής της μισθοδοσίας του μέσω των ανταποδοτικών τελών(δηλ. των δημοτών) και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
* Για την αύξηση της κάθε μορφής δημοτικής φορολογίας και επομένως την ένταση της φοροληστείας και φοροεπιδρομής κατά των λαϊκών στρωμάτων. Για την «αποκέντρωση» – ευελιξία, δήθεν, των δήμων στη θέσπιση μεγαλύτερης δυνατότητας επιβολής από τους δήμους τοπικής φορολογίας .
* Για το ζήτημα ότι, από την 1η Μάη, με νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση, και οι Δήμοι θα βγάζουν στο σφυρί τα σπίτια όσων έχουν οφειλές προς τους δήμους άνω των 500 ευρώ.
Αξίζει να σημειώσουμε πως οι κυρίαρχες δυνάμεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, στην Τοπική Διοίκηση δεν αμφισβητούν το συγκεκριμένο αντιδραστικό πλαίσιο.
Δρουν και μιλάνε αποπροσανατολιστικά ανεβάζοντας την αντιπαράθεση τους στο ζήτημα του εκλογικού βάσει του οποίου θα διεξαχθούν οι επόμενες «αυτοδιοικητικές» εκλογές. Το βέβαιο είναι ότ,ι αυτό που προωθείται, δεν θα έχει καμία σχέση με τη γνήσια αποτύπωση της λαϊκής βούλησης. Δεν είναι η πραγματική απλή αναλογική, άσχετα αν, για δημαγωγικούς λόγους και προκειμένου να εξαπατήσει τον λαό, η κυβέρνηση το παρουσιάζει σαν απλή αναλογική.
Αναλύοντας βαθύτερα την κυβερνητική πρόταση διαπιστώνει κάποιος ότι επιδιώκεται η αναζήτηση -και θεσμικά- τρόπων για την ευρύτερη στρατηγική σύμπλευση και ενσωμάτωση του λαού στις στρατηγικές επιδιώξεις της άρχουσας τάξης για το επόμενο διάστημα.
Για συναινέσεις και συμφωνίες στη βάση – τάχα – του ρεαλιστικού, που θα συνηθίζουν το λαό στο συμβιβασμό και την αποδοχή του εφικτού. Κάτι που βοηθάει την εξουσία να παρουσιάζει τις αποφάσεις και τα μέτρα της ως αναγκαία και αναπόφευκτα.
Οι κυρίαρχες δυνάμεις στο σημερινό σύστημα της τοπικής και περιφερειακής διοίκησης δεν αντιδρούν από την οπτική γωνία αυτή.
Δεν αντιπαλεύουν την κυβερνητική πρόταση από την πλευρά της διευκόλυνσης του λαού να διεκδικεί ανυποχώρητα την κάλυψη του συνόλου των αναγκών του. Αντιδρούν, γιατί νοιώθουν πως χρειάζονται νέες ισορροπίες και συμβιβασμοί ανάμεσα τους. Πως, για να επιπλεύσουν, πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να μοιράσουν την εξουσία.
Εμείς η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, καλούμε τους εργαζόμενους, με αφορμή τα παραπάνω, να βγάλουν τα συμπεράσματα τους και να επανακαθορίσουν τη στάση τους.
Να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί, πιο αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιά αντιλαϊκής πολιτικής που μαυρίζει παραπέρα τη ζωή τους.
Να οργανώσουν την πάλη τους συγκροτώντας μια κοινωνική συμμαχία με τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, που στόχο θα έχει την ανατροπή της εξουσίας των αστών, συγκροτώντας τη δική τους λαϊκή εξουσία και οικονομία με αποκλειστικό γνώμονα την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών τους. Οι κρατικές και τοπικές διοικητικές δομές σε αυτήν την εξουσία θα υπηρετούν πραγματικά τον ίδιο τον εργαζόμενο λαό».
«Η προτεινόμενη διοικητική μεταρρύθμιση «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ1» έρχεται ως συνέχεια των προηγούμενων μεταρρυθμίσεων στην Τοπική Διοίκηση. Δηλ. του «Καποδίστρια» και του «Καλλικράτη».
Ουσιαστικά βαθαίνει ακόμα περισσότερο τον αντιδραστικό χαρακτήρα της Περιφερειακής και Τοπικής Διοίκησης.
Οι προηγούμενες μεταρρυθμίσεις δεν αντιμετώπισαν την καπιταλιστική κρίση. Δεν προστάτεψαν το βιοτικό επίπεδο του λαού. Δεν θωράκισαν τα δικαιώματα των εργαζομένων και της λαϊκής οικογένειας. Αντίθετα, έπαιξαν σημαντικό ρόλο, στην υλοποίηση της βάρβαρης αντιλαϊκής επίθεσης, από τους Δήμους και τις Περιφέρειες.
Οι αλλαγές αυτές συνεισέφεραν στη δημοσιονομική πειθαρχία. Στη διεύρυνση της αντιλαϊκής φορολόγησης μέσω της αύξησης της τοπικής φορολογίας και της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης της λεγόμενης Αυτοδιοίκησης. Στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών και στη συρρίκνωση τους. Στην ανατροπή εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων στο χώρο των ΟΤΑ.
Συμπερασματικά, η Τοπική Διοίκηση μέσω αυτών των μεταρρυθμίσεων έπαιξε πιο ενεργό ρόλο στην εξειδίκευση της αντιλαϊκής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο.
Σκοπός της προτεινόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης « Κλεισθένης 1 » είναι το πώς θα προσαρμοσθεί πιο αποτελεσματικά το αστικό κράτος και οι δομές του σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Πώς θα υπηρετηθεί ακόμα καλύτερα η ανάγκη της κερδοφορίας του κεφαλαίου και της ανταγωνιστικότητάς του στη διαφαινόμενη φάση της «ανάπτυξής» του.
Σε αυτή τη στρατηγική αντίληψη συμφωνούν – πέρα από τις επιμέρους διαφορές τους – κυβέρνηση και λοιπά αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης καθώς και οι κυρίαρχες δυνάμεις στην ΚΕΔΕ και την ΕΝΠΕ.
Είναι ενδεικτικό ότι στο κοινό κείμενο ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ αναφέρεται ότι: «….Κάθε δήμος αναλαμβάνει την ανάπτυξη της περιοχής του ως έξυπνης πόλης, την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας για την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων με την αξιοποίηση εργαλείων όπως συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, συμβάσεις παραχώρησης και την υποστήριξη των επιχειρήσεων της περιοχής ιδιαίτερα για την ανάπτυξη διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων και την προώθηση των εξαγωγών….» .
Ουσιαστικά επιχειρείται και μέσω των Περιφερειών και Δήμων η αξιοποίηση του συνόλου των αντιλαϊκών μέτρων που εφαρμόστηκαν ή αποφασίστηκαν κατά τη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης, ώστε να διαμορφωθεί το περιβάλλον εκείνο που θα στηρίξει την καπιταλιστική ανάπτυξη.
Μια ανάπτυξη άδικη, με έντονα τα ταξικά χαρακτηριστικά, ακόμη πιο έντονα από ό,τι στο παρελθόν, επειδή αυτή θα βασίζεται σε ένα εργατικό δυναμικό χωρίς συγκροτημένα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Οι κυρίαρχες δυνάμεις ( ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ – «Ανεξάρτητοι» κ.ά.) σε ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ δεν λένε κουβέντα για τα ουσιαστικά προβλήματα που ταλανίζουν τα φτωχά λαϊκά στρώματα.
* Για τη μείωση των πόρων από το κράτος προς τους Δήμους που έχει φθάσει τα τελευταία χρόνια σε ποσοστό άνω του 65%, παρότι τα έσοδα που εισπράττει το κράτος από τα λαϊκά στρώματα, μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας, αυξάνονται κάθε έτος. Το αστικό κράτος – διαχρονικά – παρακρατά και δεν αποδίδει όλο και μεγαλύτερα ποσά σε Δήμους και Περιφέρειες.
* Για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο όσον αφορά τα έργα που καλύπτουν λαϊκές ανάγκες(αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας, σχολεία, παιδικούς σταθμούς κ.ά. ).
* Για την πρόσληψη προσωπικού που γίνεται με ελαστικές μορφές απασχόλησης, με πρόβλεψη πληρωμής της μισθοδοσίας του μέσω των ανταποδοτικών τελών(δηλ. των δημοτών) και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
* Για την αύξηση της κάθε μορφής δημοτικής φορολογίας και επομένως την ένταση της φοροληστείας και φοροεπιδρομής κατά των λαϊκών στρωμάτων. Για την «αποκέντρωση» – ευελιξία, δήθεν, των δήμων στη θέσπιση μεγαλύτερης δυνατότητας επιβολής από τους δήμους τοπικής φορολογίας .
* Για το ζήτημα ότι, από την 1η Μάη, με νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση, και οι Δήμοι θα βγάζουν στο σφυρί τα σπίτια όσων έχουν οφειλές προς τους δήμους άνω των 500 ευρώ.
Αξίζει να σημειώσουμε πως οι κυρίαρχες δυνάμεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, στην Τοπική Διοίκηση δεν αμφισβητούν το συγκεκριμένο αντιδραστικό πλαίσιο.
Δρουν και μιλάνε αποπροσανατολιστικά ανεβάζοντας την αντιπαράθεση τους στο ζήτημα του εκλογικού βάσει του οποίου θα διεξαχθούν οι επόμενες «αυτοδιοικητικές» εκλογές. Το βέβαιο είναι ότ,ι αυτό που προωθείται, δεν θα έχει καμία σχέση με τη γνήσια αποτύπωση της λαϊκής βούλησης. Δεν είναι η πραγματική απλή αναλογική, άσχετα αν, για δημαγωγικούς λόγους και προκειμένου να εξαπατήσει τον λαό, η κυβέρνηση το παρουσιάζει σαν απλή αναλογική.
Αναλύοντας βαθύτερα την κυβερνητική πρόταση διαπιστώνει κάποιος ότι επιδιώκεται η αναζήτηση -και θεσμικά- τρόπων για την ευρύτερη στρατηγική σύμπλευση και ενσωμάτωση του λαού στις στρατηγικές επιδιώξεις της άρχουσας τάξης για το επόμενο διάστημα.
Για συναινέσεις και συμφωνίες στη βάση – τάχα – του ρεαλιστικού, που θα συνηθίζουν το λαό στο συμβιβασμό και την αποδοχή του εφικτού. Κάτι που βοηθάει την εξουσία να παρουσιάζει τις αποφάσεις και τα μέτρα της ως αναγκαία και αναπόφευκτα.
Οι κυρίαρχες δυνάμεις στο σημερινό σύστημα της τοπικής και περιφερειακής διοίκησης δεν αντιδρούν από την οπτική γωνία αυτή.
Δεν αντιπαλεύουν την κυβερνητική πρόταση από την πλευρά της διευκόλυνσης του λαού να διεκδικεί ανυποχώρητα την κάλυψη του συνόλου των αναγκών του. Αντιδρούν, γιατί νοιώθουν πως χρειάζονται νέες ισορροπίες και συμβιβασμοί ανάμεσα τους. Πως, για να επιπλεύσουν, πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να μοιράσουν την εξουσία.
Εμείς η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, καλούμε τους εργαζόμενους, με αφορμή τα παραπάνω, να βγάλουν τα συμπεράσματα τους και να επανακαθορίσουν τη στάση τους.
Να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί, πιο αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιά αντιλαϊκής πολιτικής που μαυρίζει παραπέρα τη ζωή τους.
Να οργανώσουν την πάλη τους συγκροτώντας μια κοινωνική συμμαχία με τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, που στόχο θα έχει την ανατροπή της εξουσίας των αστών, συγκροτώντας τη δική τους λαϊκή εξουσία και οικονομία με αποκλειστικό γνώμονα την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών τους. Οι κρατικές και τοπικές διοικητικές δομές σε αυτήν την εξουσία θα υπηρετούν πραγματικά τον ίδιο τον εργαζόμενο λαό».
Γ. Δρακάκης: «Έχει θετικά, θέλει κι άλλα»
Το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου της κυβέρνησης Κλεισθένης και το οποίο θα δούμε πως τελικά θα διαμορφωθεί είναι ένα σχέδιο με αρκετά θετικά στοιχεία πλην όμως δεν αντιμετωπίζει στην ρίζα του το κακό που είναι οι συντεχνίες για την εξυπηρέτηση κάθε είδους σκοπιμοτήτων και συμφερόντων .
Τι εννοώ..
Ποιός είναι ο ρόλος του Δημοτικού Συμβούλου και Δημοτικού Συμβουλίου; Ποιός ο ρόλος του Δημάρχου;
Ο Δημοτικός Σύμβουλος πρέπει βάσει του νόμου να εκφράζει τη γνώμη του και ψηφίζει με απόλυτη ελευθερία, αποβλέποντας πάντοτε στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος του συνόλου των δημοτών και κατοίκων του δήμου. Να μεριμνά κατά την άσκηση των καθηκόντων του για την τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας, της χρηστής διοίκησης . Το δημοτικό συμβούλιο είναι το ανώτατο όργανο στον δήμο το οποίο αποφασίζει για θέματα της αρμοδιότητάς του .
Ο δήμαρχος δεν έχει ψήφο δεν ψηφίζει στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι το εκτελεστικό όργανο και υποχρεωμένος να εκτελεί άμεσα τις αποφάσεις του ΔΣ .
Τι ισχύει όμως στην πράξη;
Οι Σύμβουλοι κυρίως της πλειοψηφίας εκφράζουν και ψηφίζουν με απόλυτη ελευθερία; Σαφώς και όχι ! Κυρίως στοιχίζονται πίσω από τις απόψεις του δημάρχου και επί της ουσίας ο δήμαρχος επιβάλει την άποψή του . Επίσης καθότι συνεργάστηκαν ως δημοτική παράταξη στις εκλογές εκ των πραγμάτων μεταξύ των υπάρχουν είτε συμφωνίες είτε συναλλαγές και μάλιστα πολλές φορές συναλλαγές για την εξυπηρέτηση προσωπικών συμφερόντων !
Συνεπώς καταλήγουμε σε Δημοτικά Συμβούλια που δεν αποβλέπουν στην εξυπηρέτηση του συνόλου των πολιτών παρά σε συμβούλια εξυπηρέτησης συντεχνιών και κάθε είδους σκοπιμοτήτων .
Αρα πως σπάει αυτό το απόστημα; Πολύ απλά ! Με την ξεχωριστή εκλογή Δημάρχων και Δημοτικών συμβούλων . Ξεχωριστή κάλπη για δήμαρχο και ξεχωριστή για δημοτικούς συμβούλους. Πράγμα που πολυσυζητήθηκε στο Υπουργείο αλλά δυστυχώς δεν υιοθετήθηκε στο σχέδιο Νόμου .
Σημειώνω ότι τις θέσεις μου αυτές τις υποστηρίζω εδώ και χρόνια από την πρώτη στιγμή ενασχόλησής μου με την τοπική αυτοδιοίκηση .
Θεσπίζονται και γίνονται θετικές παρεμβάσεις όσον αφορά τον α) τον δημοτικό διαμεσολαβητή β) την εποπτεία των ΟΤΑ γ) θέσπιση δημοψηφισμάτων κλπ. Για την κατάρτιση του προϋπολογισμού χρειάζεται να θεσπιστεί η υποχρεωτική ανάλυση και κωδικοποίηση ανά δημοτική ενότητα ούτως ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια σχετικά με τα έσοδα και έξοδα κάθε περιοχής .
Υποστηρίζω ανεπιφύλακτα το εκλογικό σύστημα απλής αναλογικής διότι θα δώσει ώθηση στην συμμετοχική δημοκρατία . Δεν συμμερίζομαι καθόλου τις θέσεις της ΚΕΔΕ και πολλών αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι οποίοι επί της ουσίας μεταφέρουν τα κακέκτυπα της πολιτικής στην τοπική αυτοδιοίκηση και βεβαίως είναι απορίας άξιον ότι ουδέποτε ασχολήθηκαν με μεταρρυθμίσεις που αφορούν την χρηστή διοίκηση εκτός της διεκδίκησης πόρων».
Το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου της κυβέρνησης Κλεισθένης και το οποίο θα δούμε πως τελικά θα διαμορφωθεί είναι ένα σχέδιο με αρκετά θετικά στοιχεία πλην όμως δεν αντιμετωπίζει στην ρίζα του το κακό που είναι οι συντεχνίες για την εξυπηρέτηση κάθε είδους σκοπιμοτήτων και συμφερόντων .
Τι εννοώ..
Ποιός είναι ο ρόλος του Δημοτικού Συμβούλου και Δημοτικού Συμβουλίου; Ποιός ο ρόλος του Δημάρχου;
Ο Δημοτικός Σύμβουλος πρέπει βάσει του νόμου να εκφράζει τη γνώμη του και ψηφίζει με απόλυτη ελευθερία, αποβλέποντας πάντοτε στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος του συνόλου των δημοτών και κατοίκων του δήμου. Να μεριμνά κατά την άσκηση των καθηκόντων του για την τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας, της χρηστής διοίκησης . Το δημοτικό συμβούλιο είναι το ανώτατο όργανο στον δήμο το οποίο αποφασίζει για θέματα της αρμοδιότητάς του .
Ο δήμαρχος δεν έχει ψήφο δεν ψηφίζει στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι το εκτελεστικό όργανο και υποχρεωμένος να εκτελεί άμεσα τις αποφάσεις του ΔΣ .
Τι ισχύει όμως στην πράξη;
Οι Σύμβουλοι κυρίως της πλειοψηφίας εκφράζουν και ψηφίζουν με απόλυτη ελευθερία; Σαφώς και όχι ! Κυρίως στοιχίζονται πίσω από τις απόψεις του δημάρχου και επί της ουσίας ο δήμαρχος επιβάλει την άποψή του . Επίσης καθότι συνεργάστηκαν ως δημοτική παράταξη στις εκλογές εκ των πραγμάτων μεταξύ των υπάρχουν είτε συμφωνίες είτε συναλλαγές και μάλιστα πολλές φορές συναλλαγές για την εξυπηρέτηση προσωπικών συμφερόντων !
Συνεπώς καταλήγουμε σε Δημοτικά Συμβούλια που δεν αποβλέπουν στην εξυπηρέτηση του συνόλου των πολιτών παρά σε συμβούλια εξυπηρέτησης συντεχνιών και κάθε είδους σκοπιμοτήτων .
Αρα πως σπάει αυτό το απόστημα; Πολύ απλά ! Με την ξεχωριστή εκλογή Δημάρχων και Δημοτικών συμβούλων . Ξεχωριστή κάλπη για δήμαρχο και ξεχωριστή για δημοτικούς συμβούλους. Πράγμα που πολυσυζητήθηκε στο Υπουργείο αλλά δυστυχώς δεν υιοθετήθηκε στο σχέδιο Νόμου .
Σημειώνω ότι τις θέσεις μου αυτές τις υποστηρίζω εδώ και χρόνια από την πρώτη στιγμή ενασχόλησής μου με την τοπική αυτοδιοίκηση .
Θεσπίζονται και γίνονται θετικές παρεμβάσεις όσον αφορά τον α) τον δημοτικό διαμεσολαβητή β) την εποπτεία των ΟΤΑ γ) θέσπιση δημοψηφισμάτων κλπ. Για την κατάρτιση του προϋπολογισμού χρειάζεται να θεσπιστεί η υποχρεωτική ανάλυση και κωδικοποίηση ανά δημοτική ενότητα ούτως ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια σχετικά με τα έσοδα και έξοδα κάθε περιοχής .
Υποστηρίζω ανεπιφύλακτα το εκλογικό σύστημα απλής αναλογικής διότι θα δώσει ώθηση στην συμμετοχική δημοκρατία . Δεν συμμερίζομαι καθόλου τις θέσεις της ΚΕΔΕ και πολλών αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι οποίοι επί της ουσίας μεταφέρουν τα κακέκτυπα της πολιτικής στην τοπική αυτοδιοίκηση και βεβαίως είναι απορίας άξιον ότι ουδέποτε ασχολήθηκαν με μεταρρυθμίσεις που αφορούν την χρηστή διοίκηση εκτός της διεκδίκησης πόρων».
fokidanews.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου