EΠΙΟΡΚΟΣ — ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΑΣ. Αντώνης Ευθ. Χατζηγιάννης – Σκούμπελος

Επιορκία-ψευδορκία είναι ασέβεια και ανευλάβεια προς τον Θεό. Η επιορκία–ψευδορκία σημαίνει παράβαση όρκου η οποία δείχνει ηθική διαφθορά δόλο, απάτη αδιαντροπιά, πονηρή ψυχή, πωρωμένη καρδιά και διαφθαρμένη διάνοια, παλιανθρωπιά. 
Η Επιορκία-ψευδορκία φανερώνει άνθρωπο πού αθέτηση τά ιερά του καθήκοντα, άνθρωπο ασεβή ο οποίος ενώ είχε επικαλεσθεί το όνομα του θεού για να βεβαιώσει την αλήθεια των λόγων του παρέβηκε τον όρκο του και την οφειλομένη προς τον Θεό ευσέβεια και είπε ψέματα, Ο ψευδομάρτυρας είναι ανευλαβής άνθρωπος γιατί φέρνει στα χείλη του το Θεό, βάζει το χέρι του στο Ευαγγέλιο και επικαλείται το Θεό σά μάρτυρα για να κρύψει τους πονηρούς και άτιμους σκοπούς του και να πετύχει εκεί πού τον οδηγεί ο πόθος της άτιμης καρδιάς του πολλές φορές για να καταδικάσει ένα αθώο.
Ο ψευδομάρτυρας είναι άπιστος, δεν πιστεύει στο Θεό Εφόσον αθετεί τον όρκο του αρνείται την ύπαρξη του Θεού και τη θεία δίκη γιατί αν πίστευε στο Θεό δεν θα τολμούσε να τον περιφρονήσει βάζοντας το χέρι του στο ευαγγέλιο λέγοντας ψέματα. Είναι ηθικά διεφθαρμένος.
Κανείς ηθικά υγιής δεν τολμά να αθετήσει όχι μόνο τον όρκο για τον οποίο είχε επικαλεσθεί ώς μάρτυρα και δικαιοδότη το Θεό, αλλά ούτε κάν το λόγο της τιμής του.
Ο επίορκος – ψευδομάρτυρας είναι πονηρός και απατεώνας αφού κοροϊδεύει τά θεία και τά ανθρώπινα προκειμένου να εξαπατήσει αυτούς πού τον εμπιστεύτηκαν. Ο επίορκος-ψευδομάρτυρας είναι αναίσχυντος διότι δεν ντρέπεται μπροστά στο Θεό  και στους ανθρώπους λέγοντας ψέματα. Ο επίορκος περιφρονεί τά ιερά του καθήκοντα καθότι δεν θέλει να αναλάβει την υποχρέωση να τά τηρήσει. Ο επίορκος είναι πονηρός γιατί εμπορεύεται την ευλάβεια των πιστών προς το θεό με σκοπό να τους εξαπατήσει. Έχει πωρωμένη καρδιά γιατί παραμένει αναίσθητος μπροστά στη φοβερή ηθική του κατάπτωση.
Ο επίορκος — ψευδομάρτυρας έχει διεστραμμένη διάνοια γιατί οί σκέψεις του είναι μπερδεμένες και τά θελήματα της διάνοιάς του είναι πονηράO επίορκος— ψευδομάρτυρας είναι βλάσφημος και έχει αρνηθεί το Χριστό. Ο επίορκος ψευδομάρτυρας ως μέλος της κοινωνίας είναι επικίνδυνος διότι δεν φοβάται το Θεό. Από τον επίορκο–ψευδομάρτυρα έχει απομακρυνθεί ο Θεός διότι ο άνθρωπος αυτός έγινε πάρα πολύ ασεβής. «Από το σπίτι του δεν θα λείψουν τά βάσανα» κατά τον σοφό Σειράχ. Γι’ αυτούς πού παραβαίνουν τον όρκο τους λέει ο Θεός με το στόμα του προφήτη Ζαχαρία θα καταστραφούν (Ζαχ. E 2—4)
Να λοιπόν ποια θεία δίκη περιμένει τους επίορκους. Ο επίορκος – ψευδομάρτυρας οδεύει προς την καταστροφή τον όλεθρο παρασύροντας και το σπίτι του ενώ και τά παιδιά του γίνονται μέτοχα των μεγάλων συμφορών πού τον βρίσκουν. Οί Αρχαίοι Έλληνες έλεγαν: «Μη νομίσεις ότι ο Θεός ξεχνά τους επίορκους» (Μένανδρος). Επίσης στους θεούς αν κανείς σταθεί επίορκος ούτε θα ξεχαστεί, ούτε θα αποφύγει την τιμωρία τους. Όχι μόνο αυτός αλλά και τά παιδιά του και όλο το γένος του επίορκου θά περιπέσουν σέ μεγάλα ατυχήματα (Λυκούργος κατά Λεωκράτους) Ο θείος Χρυσόστομος λέει γι’ αυτόν πού πείρε όρκο και τον παρέβη, ότι αυτός έχει ήδη πεθάνει ενώ είναι ζωντανός «αισθάνεται πεθαμένος με το πού βγαίνει από την πόρτα  του δικαστηρίου, έτσι και αυτός πού ορκίστηκε ψέματα καί να ζει έχει ήδη πεθάνει.
Ο σοφός Σολομών λέει: «Αυτοί πού άδικα ορκίσθηκαν με πονηρία, περιφρόνησαν την αγιότητα. Αυτά πιστεύει η εκκλησία μας για τον επίορκο- ψευτομάρτυρα φυσικά αυτά πιστεύομαι και μείς και η πολιτεία και η δικαιοσύνη – η οποία μάλιστα καταδικάζει αυστηρά τους επίορκους – ψευδομάρτυρας Δυστυχώς τά σάπια αυτά υποκείμενα κυκλοφορούν ανάμεσά μας και το παίζουν μάλιστα καλοί ευγενικοί, μορφωμένοι άνθρωποι, νοικοκυραίοι, αριστοκράτες, καλοί χριστιανοί, ενώ είναι σάπιοι και διεφθαρμένοι.
Και τώρα θάθελα να ρωτήσω αγαπητοί μου αδερφοί χριστιανοί πώς μπορεί να χαρακτηρίσει και να ονομάσει κάποιος μια γριά 84 χρονών πού υποτίθεται ότι είναι μάνα – γιαγιά, η οποία βάζει το χέρι της άνετα στο Ευαγγέλιο παίρνοντας όρκο καταθέτοντας στο δικαστήριο ασύστολα ψέματα από την αρχή μέχρι το τέλος,- μέχρι πού φτάνει στο σημείο να επικαλεσθεί ονομαστικώς ως μαρτύρους τρείς, τέσσερες συμπατριώτες νοικοκυραίους, αδιαφορώντας για τις συνέπειες, οί οποίοι φυσικά, ούτε γνώριζαν τίποτα και καμίαν συμμετοχή δεν είχαν σέ τίποτα και πουθενά δεν παρουσιάστηκαν οί χριστιανοί-=- επικαλούμενη μάλιστα στο τέλος της κατάθεσής της την βοήθεια του Θεού και του ιερού Ευαγγελίου (Άς είναι ο Θεός μαζί μου και το ιερό του Ευαγγέλιο, έτσι τελείωσε την δόλια κατάθεσή της) για να κλείσει φυλακή όπως έλεγε ένα αθώο- ο οποίος και πανηγυρικά βέβαια αθωώθηκε- καί από τον οποίον μάλιστα και αυτή και η βρώμια, η σάπια παλιοοικογένειά της είχαν τεράστιες υποχρεώσεις- προκειμένου να ικανοποιήσει την κακία της, τη μοβορία της, και τη βλακεία της, γιατί εκτός των άλλων πρόκειται και περί ηλιθίας- και γενικά γελοίων υποκειμένων, οί οποίοι το παίζουν και αριστοκράτες, και γελάει ο κόσμος, χωρίς καμιά θετική συμμετοχή, ούτε κάν απλή παρουσία στην κοινωνία, αν και λένε ότι ζούν μέσα στην κοινωνία, άγνωστοι τελείως στο σύνολο των συμπατριωτών, απομονωμένοι τελείως από τον κόσμο, αλλά και χωρίς καμιά σοβαρή επαφή μεταξύ τους, σαν αδέρφια πού είναι, βρίζοντας μάλιστα ό ένας τον άλλον δημοσίως, για τις κληρονομιές. αμπαρωμένοι στα από κληρονομιές μέγαρά τους, απομονωμένοι κλισμένοι στους εαυτούς τους γιομάτοι συμπλέγματα και εμμονές. Κλειστοί στις μονομανίες τους ο καθένας με την αυταρέσκεια παρανοϊκού, να βλέπουν τον κόσμο πού δεν έχει σαν αυτούς «αριστοκρατική καταγωγή» -Εδώ φυσικά γελάμε- πολλές φορές με απέχθεια λές και ο κόσμος τους δίνει καμιά σημασία, εκτός φυσικά από κάτι ταλαίπωρα ανθρωπάκια, της πλέμπας χωρίς ραχοκόκκαλο πού εκλιπαρούν κάποιες πενταροδεκάρες τους, γιατί εκτός τών άλλων είναι και τρομεροί φιλάργυροι, τσιφούτηδες, σέ τέτοιο σημείο πού και πρόσφατα μάλιστα (η γριά μέ μια ανιψιά της) δημιούργησαν επεισόδιο με τη Δημαρχεία και το Δήμαρχο γιατί ο νεκροθάφτης, -πού τον έχει διορίσει η Δημαρχεία- τους πήρε είπαν ακριβά για κάποια δικιά τους τέτοια περίπτωση.

Άστα, για κλάματα, αλλά και για γέλια, πρωτοφανή πράγματα, άξια πράγματι για δημοσίευση.
Και η εκκλησία μας λέει ότι: Η κοινωνικότητα είναι απολύτως αναγκαία για τη συντήρηση την ανάπτυξη και την πρόοδο του ανθρώπου. O άνθρωπος είναι κοινωνικό όν και μέσα από την κοινωνία των ανθρώπων μπορεί να φτάσει στην κοινωνία με τον Θεόν (Aγιου Νεκταρίου Πενταπόλεως –Γνώθι σ’ αυτόν — σελ. 146) Και ο Αριστοτέληςυποστηρίζει: ότι ο άνθρωπος είναι φύσει πολιτικόν ζώον. Και κατά την άποψή του η φύση του ανθρώπου είναι τέτοια, ώστε μόνο σε μια πόλη– μέσα στην κοινωνία- να μπορεί αυτός να επιτύχει την ολοκλήρωσή του. υποστηρίζοντας ότι ο άνθρωπος που ζει εκτός πολιτικής κοινωνίας είναι είτε θηρίο είτε θεός ή φαύλος είτε κάτι καλύτερο από άνθρωπος: ο άνθρωπος ζει εκτός πολιτικής κοινωνίας, είτε γιατί είναι κακός και έχει θέσει τον εαυτό του εκτός κοινωνίας είτε γιατί είναι θεός, δεν έχει δηλ. ανάγκη τους άλλους ανθρώπους. Και ο Όμηρος στην Ιλιάδα αποδοκιμάζει όποιον ζει μ’ αυτόν τον τρόπο (Όμηρος, Ιλιάδα, Ι, Οι αρχαίοι Έλληνες γενικά θεωρούσαν μια τέτοια ζωή (χωρίς κοινωνικότητα, χωρίς καμιά επαφή με τους συνανθρώπους) δυστυχισμένη και κατακριτέα Δυστυχώς για τά υποκείμενα αυτά η κοινωνικότητα είναι λέξη άγνωστη. Φυσικά τά άτομα αυτά δεν προέρχονται από σπίτι, από οικογένεια με Χριστιανικές ηθικές αρχές και από γονείς με χριστιανικές αρετές, διαφορετικά δεν θα την μάθαιναν να ζεί και να συμπεριφέρεται κατ’ αυτό τον τρόπο, διότι σίγουρα από το σπίτι της έχει διδαχτεί αυτή τη συμπεριφορά και αυτά θα διδάξει κι αυτός – αυτή  στα παιδιά τους, πού όσα πανεπιστημιακά διπλώματα κι’ αν έχουν το ίδιο διαφθαρμένα και αναίσχυντα θά είναι κι’ αυτά αφού βγήκαν από τέτοια διαφθαρμένη μάνα τέτοια διεφθαρμένη και βρώμια οικογένεια και καθότι τά φώτα δεν κάνουν τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος κάνει τά φώτα, (Μακρυγιάννης) Για την πνευματική ανατροφή των παιδιών ευθύνονται κυρίως οι γονείς. Η μητέρα μάλιστα έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη για την ανατροφή. Και ο Άγιος Παΐσιος μας λέει: Η ανατροφή του παιδιού αρχίζει από την εγκυμοσύνη. Τά Ίδια μας λέει και ο Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβιώτης αλλά και άλλοι Πατέρες. Οι γονείς που γεννούν τα παιδιά και τους δίνουν σώμα, πρέπει να συντελέσουν και στην πνευματική αναγέννησή τους. καί η οικογένεια όπως ξέρουμε είναι η αρχή και το στήριγμα κάθε πολιτισμού (Λουκιανού του Σαμοσατέως (120 –180). Όταν ο άνθρωπος πάρει σωστή εκπαίδευση, γίνεται θεϊκό και πολύ ήμερο ζώο. Κι όταν δεν ανατραφεί αρκετά ή κατάλληλα, γίνεται το πιο άγριο απ’ όσα γέννησε η φύση». (Πλάτωνας) Αλλά και ο Κύριος μας λέει: Δεν είναι δένδρον καλόν το οποίον κάμνει καρπόν σαπρόν, ουδέ δένδρον σαπρόν το οποίον κάμνει καρπόν καλόν. Επειδή έκαστον δένδρον εκ του καρπού αυτού γνωρίζεται, διότι δεν συνάγουσι έξ ακανθών σίτον, ουδέ τρυγώσιν  εκ βάτου σταφύλια.  Λουκά: Στ. 43 – 44) Δηλαδή δεν είναι δυνατόν από καλή οικογένεια από καλούς σωστούς γονείς- προπαντός από μάνα καλή με αρετές- να βγούν παιδιά σκάρτα, και ούτε είναι δυνατόν από παλιοφαμελιά, -από διεφθαρμένη μάνα χωρίς αρχές χριστιανικές, και Αρετές- να βγούν παιδιά σωστά καλά με αρετές με καλές αρχές. Και από την ποιότητα και τά έργα των ατόμων καταλαβαίνει κανείς άνετα από τη οικογένεια προέρχονται. Ο δε λαός λέγει: πάρε «άνθρωπο από σόι και σκυλί από μαντρί», δηλαδή από καλή φαμελιά, από οικογένεια με αρχές.
Έτσι και στην περίπτωσή μας αντιλαμβανόμαστε (η γριά αυτή 84 χρονών πού δεν δίστασε να ψευδορκήσει και σ΄ αυτή την ηλικία μάλιστα) από τί σπίτι προέρχεται τι είδους μαθήματα και ανατροφή πείρε από τη μάνα της και τι δίδαξε, πώς μεγάλωσε κι’ αυτή τά παιδιά της. Τέλος πάντων νομίζω ότι δεν χρειάζεται να χαρακτηρίσομε εμείς αγαπητοί χριστιανοί ένα υποκείμενο το οποίο δεν γνωρίζει και δεν έχει καμιά σχέση με το νόμο του Θεού το θείο ηθικό νόμο αλλά και με τον ανθρώπινο, και το οποίο έχει ήδη χαρακτηρισθεί, δικαστεί και καταδικαστεί, από την εκκλησίαν, κοινωνίαν, πολιτείαν. Δεν πρέπει όμως να  σιωπήσουμε, να τους αγνοήσουμε, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι συνάνθρωποί μας λέγοντας: άστους τά παλιοτόμαρα μην ασχολείσαι μην φτάσεις στο επίπεδό τους κλπ Αυτοί όμως κάνουν ένα πολύ μεγάλο λάθος, γιατί αν δεν τους ξεσκεπάσουμε αν δεν τους παρουσιάσουμε στην κοινωνία ποιοι στη πραγματικότητα είναι να φυλάγεται ο κόσμος – Και είναι το μόνο πράγμα πού φοβούνται πού τρέμουν, να μην τους ξεσκεπάσουμε- αυτοί θα συνεχίζουν την ίδια ταχτική.
Συνεχειζεται
Είναι υποκείμενα χαλασμένα εκ κοιλίας μητρός, και δεν επιδέχονται καμιά απολύτως διόρθωση, αλλάζουν μόνο χρωματισμούς-συμπεριφορές, ιδιοσύσταση όμως ποτέ. Εδώ θα σας πώ και τούτο ότι οί γυναίκες του τύπου αυτού είναι πουτάνες δευτέρας κατηγορίας, δηλαδή πουτάνες στη ψυχή, αυτές πού σού κάνουν αδίσταχτα και στα καλά καθούμενα το μεγαλύτερο κακό, οί δε άντρες του ιδίου τύπου είναι πουτάνες τρίτης κατηγορίας δηλαδή σερνικές πουτάνες και οί οποίοι είναι 100 φορές χειρότερες πουτάνες από τις άλλες (γυναίκες)του δευτέρου είδους. Δηλαδή οί άνδρες εκείνοι πού είναι αρσενικού φύλου αλλά τους λείπει ο ανδρισμός δηλαδή τους λείπει το σύνολο των στοιχείων πού χαρακτηρίζουν τον σωστό τον πραγματικό άνδρα δηλαδή τους λείπει ο ανδρισμός, η Λεβεντιά, η παλικαριά. το ανδρικό φιλότιμο  πού λέει και ο λαός, γενικά μέ απλά λόγια είναι αυτοί πού δέν έχουν το θάρρος να παραδεχτούν το σφάλμα τους, το λάθος τους τουναντίον δεν διστάζουν να κατηγορήσουν για τά λάθη τους κάποιον άλλον αθώο. αυτοί πού δεν έχουν λόγο, οί αφιλότιμοι, οί ξεσχισμένοι, οί αχάριστοι, πού πληρώνουν τους ευεργέτες τους με Ιουδαϊκή αχαριστία, οί συκοφάντες, οί φιλάργυροι γενικά τά παλιοτόμαρα εκείνα πού δεν έχουν αντρικό φιλότιμο, πού δεν τιμούν τά παντελόνια τους πού λέει καί ο λαός, εκείνοι πού το παίζουν άνδρες επειδή και μόνο παντρεύτηκαν και κάμανε λέει οικογένεια, πού όμως δεν ξέρουν τι είναι τιμή, και τι σημαίνει να είσαι τίμιος, τι είναι αξιοπρέπεια, και αντρικό φιλότιμο, αυτούς πού τους χαρακτηρίζει η ανανδρία.
Τέλος πάντων, εμείς όμως είμαστε υποχρεωμένοι σαν καλοί σωστοί Έλληνες ορθόδοξοι χριστιανοί να τηρήσουμε κάποια στάση απέναντι σ’ αυτά τά βρωμερά, αισχρά και επικίνδυνα για τον συνάνθρωπο και την κοινωνία υποκείμενα. Δηλαδή να εφαρμόσουμε αυτά πού μας λέγουν ο ΚΥΡΙΟΣ ο Απόστολος Παύλος οί Άγιοι Πατέρες της εκκλησίας μας αλλά και οί Αρχαίοι σοφοί Έλληνες. Μας λέγουν λοιπόν: ο Κύριος: Καθαρίσατε τον αγρόν από τάς ακάνθους (τους ανθρώπους – την κοινωνίαν από τά αγκάθια, τά ζιζάνια τά επικίνδυνα στοιχεία δηλαδή τους σκάρτους, τους παλιανθρώπους, για να σωθεί ο σίτος, για να σωθούν και να ζήσουν σέ ειρήνη οί καλοί οί σωστοί άνθρωποι Συλλέξατε πρώτον τά ζιζάνια και δέσατε αυτά είς δέσμας, διά να κατακαύσητε αυτά, τον δε σίτον συνάξατε εις την αποθήκη μου (Ματθ. 13, 30) (Λουκ 3. 17). Κόψατε το δένδρον πού δεν κάμνει καλόν καρπόν και ρίξτετο φωτιά. (Λουκ. 3, 9) και (Ματθ. 7. 19) (τους ανθρώπους – την κοινωνίαν να καθαρίσουμε από τους σκάρτους τους βρώμιους τους επικίνδυνους τύπους) Φυσικά όχι να τους κάνουμε κακό, αλλά να τους πολεμάμε να τους στιγματίζουμε για να τους εμποδίζουμε να κάνουν κακό στους συνανθρώπους.
Επίσης μας λέγει ο Κύριος «μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνη, ότι αυτοί χορτασθήσονται» – Μακάριοι είναι εκείνοι πού με σφοδρό εσωτερικό πόθο σαν πεινασμένοι και διψασμένοι επιθυμούν τη δικαιοσύνη και την τελειότητα, διότι αυτοί θα χορτάσουν καθώς θα ικανοποιηθούν πλήρως οί πόθοι τους (Ματθ. 5. 6). Και ο Απ. Παύλος μας λέει: Καμιά απολύτως σχέση και νταραβέρι με τους πράγματι σάπιους και επικίνδυνους αυτούς τύπους, οί οποίοι πράγματι μισούν όχι μόνο τους καλούς και σωστούς τίμιους ανθρώπους αλλά και τον ίδιο το Θεό (Α Κορ. Ε. 9 – 10 – 11- 13) Επίσης μας λέγει: όθεν εκβάλετε τον κακόν εκ του μέσου υμών- Δηλαδή έχομε καθήκον και υποχρέωση: να τούς πολεμάμε να τους στιγματίζουμε, για να τους εμποδίζουμε να κάνουν κακό στους συνανθρώπους στην κοινωνία,  και ότι έχομε καθήκον και υποχρέωση γι’ αυτό και ότι είμαστε καθολοκληρίαν υπεύθυνοι. (Α,Κορινθ, 5, 13 και 2) οί Πατέρες της εκκλησίας γενικά τά ίδια μας λένε για την περίπτωση. Τά ίδια ακριβώς μας λένε και οί αρχαίοι σοφοί Έλληνες: (Περίανδρος ο Κορίνθιος) Μὴ μόνον τοὺς ἁμαρτάνοντας κόλαζε, ἀλλὰ καὶ τοὺς μέλλοντας κώλυε Μη τιμωρείς μόνο τους παρανόμους αλλά και τους μελλοντικούς εμπόδιζε. να  κάμουν τά ίδια. (και αυτούς πού αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται να κάνουν τά ίδια να τους εμποδίζεις). Αλλά και ο σοφός λαός λέει και κάτι άλλο: Το κακό το φίδι και σκοτωμένο να το δεις πάτατο στο κεφάλι. Ψεύτη και πατέρα του ψεύδους απεκάλεσε ο Κύριος το σατανά ( Ιωαν. Η΄ 44). Και εκείνοι οί οποίοι λένε ψέματα, πού μεταχειρίζονται το ψέμα -ψευδορκία-ψευδομαρτυρία κλπ- για δόλιους σκοπούς βέβαια είναι παιδιά του διαβόλου (Σείς είσθαι εκ πατρός του διαβόλου και τάς επιθυμίας του πατρός σας θέλετε να πράττητε (Ιωάν. Κεφ.. Η Παρ.  44), Όπως βλέπετε αδελφοί  Χριστιανοί σείς που λέτε ότι καλύτερα είναι να μην ασχολούμεθα μ’ αυτούς δεν έχετε δίκιο γιατί, όπως είδατε παραπάνω σαν καλοί χριστιανοί, δέν μπορούμε να αδιαφορήσουμε αλλά πρέπει να λάβουμε και κάποια μέτρα εναντίον τους σύμφωνα  και μέ τη θρησκεία μας δηλαδή να τους ξεσκεπάσουμε για να μή συνεχίσουν να κάνουν κακό στον κόσμο. Τά εγκλήματα του ψεύδους-ψευδορκίας είναι πολύ βαρύτερα από πολλά έξ εκείνων πού απαγορεύει η έκτη εντολή «ου φονεύσεις». Tώρα θα σού πώ και τούτο, πού πρέπει κι αυτό να το λάβεις σοβαρά υπόψη σου όπως φυσικά και όλα τ’ άλλα. Όπως ξέρουμε ο χριστιανισμός θέλει τους χριστιανούς να αγαπάμε τον πλησίον μας ακόμα και τους εχθρούς μας, να κάνουμε το καλό, να είμαστε πράοι κλπ, κλπ. Αλλά παραλλήλως τους θέλει, τίμιους υπερήφανους, ανδρείους, αξιοπρεπείς και ελεύθερους Έτσι λοιπόν άν αναγκαστείς, επαναλαμβάνω μόνο αν αναγκαστείς να αντιμετωπίσεις τους σιχαμερούς  αυτούς τύπους, είτε γυναίκα είτε άνδρα. Προσοχή, μακριά από ευγένειες και πολιτισμένες συμπεριφορές, λεπτούς τρόπους κλπ. επίθεση κατά μέτωπο με βαριές και σκληρές εκφράσεις για να αποδώσεις την αλήθεια να τους παρουσιάσεις ποιοι στήν πραγματικότητα είναι. Είναι η μόνη γλώσσα πού γνωρίζουν τά παλιοτόμαρα αυτά, οί ξεσχισμένες αυτές παντιέρες, τά βρωμερά αυτά σκουλήκια. Δε υπάρχει άλλος τρόπος, δεν μπορείς αλλοιώς να πολεμήσεις να εμποδίσεις τά παλιοτόμαρα αυτά να συνεχίζουν να κάνουν κακό στον συνάνθρωπο, στην κοινωνίαν.
Δεν πρέπειi να ξεχνάμε ότι και οί προφήτες, ο Κύριος ο Απόστολος Παύλος και ο Μέγιστος των Αγίων της Ορθοδοξίας μας Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος  με τέτοιες εκφράσεις αντιμετώπιζαν τά διεφθαρμένα παλιοτόμαρα της εποχής τους. Η κριτική μάλιστα του Αγίου Χρυσοστόμου θεωρείται εφάμιλλη σε σκληρότητα και ακόμα πιο σκληρή από τη συμπεριφορά των προφητών και του Χριστού κατά των Ιουδαίων και ο Χρυσόστομος χρησιμοποιούσε πολύ σκληρές εκφράσεις κατά των Ιουδαίων όπως «οχιές»«δαίμονες»«σκυλιά», και ονόμαζε τίς συναγωγές πορνεία – μπουρδέλα.
(Ο Χρυσόστομος αναφέρεται κατά των Ιουδαίων σε 8 ομιλίες του, και καταφέρεται σε βάρος τους με σκληρές και βαριές εκφράσεις:(«Ένθα δε πόρνη έστηκεν, πορνείον έστιν ο τόπος· μάλλον δε ουχί πορνείον και θέατρον μόνον εστίν η συναγωγή) Και ο Απόστολος Παύλος χρησιμοποιεί βαριές και σκληρές εκφράσεις, πόρνοι, σιχαμένοι, άχρηστοι, ανίκανοι κλπ για να χαρακτηρίσει ενόχους κακών έργων. (Κόρ, Ε, 1 – 5 και 9 –13 ΚΛΠ) και ο ΚΥΡΙΟΣ αποκαλούσε τους ομοεθνείς του σκυλιά, οχιές, φίδια, κλπ. (Mατθ. ΙΒ. 34). Και άρπαξε και το φραγγέλιο και κυνήγησε άγρια όλα αυτά τά παλιοτόμαρα. ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ: Κρίσεις κατά του Ισραήλ από τον προφήτη Ιερεμία («όψις πόρνης εγένετό σοι, απηναισχύντησας προς πάντας», Ιερ. 3,3.
ΑΥΤΑ. Ο Κύριος μέθ υμών/ημών να μας δίνει φώτιση και δύναμη να λέμε την Αλήθεια και να κάνουμε πάντα το καλό σέ κείνους πού πραγματικά τόχουν ανάγκη.
Αντώνης Ευθ. Χατζηγιάννης – Σκούμπελος.
Πλοίαρχος Α. Ε,Ν,
Ιστορικός-Ερευνητής-Συγγραφέας Γνήσιος Χηρολακιώτης

Σχόλια

  1. "Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει μα κόκκαλα τσακίζει". Τι να σχολιάσει κανείς από ένα δοκίμιο που μας θυμίζει πως η γνώση/γνώμη έχει αξία αυτόφωτη όταν οι συγγραφείς, απελευθερωμένοι, αναμετρούνται μόνο με την αλήθεια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις