Εισήγηση του Δημάρχου Δελφών για την διατήρηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξειδίου ! Σε επιφυλακή οι Γαλαξειδιώτες !
Την παράλληλη λειτουργία δύο Λιμενικών Ταμείων, σε Γαλαξίδι και Ιτέα, θα επιδιώξει ο Δήμος Δελφών, φέρνοντας το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο της 27ης Απριλίου 2017. Πριν σας παραθέσουμε τις εισηγήσεις του Δημάρχου, θα πρέπει να επισημάνουμε τη συσπείρωση και το μόνιασμα των Γαλαξειδιωτών γύρω από το θέμα της διατήρησης της λειτουργίας του Δ.Λ.Τ.Γ., που προέκυψε από την
αυταπόδεικτη πρόοδο του Φορέα τα δύο αυτά χρόνια λειτουργίας του, με άμεσα επωφελούμενους τους κατοίκους της πόλης και φυσικά τον Δήμο Δελφών. Η υπερδραστήρια Πρόεδρός του με την ικανότατη Λιμενική Επιτροπή πλέον μιλούν με έργα και αξιώνουν το αυτονόητο,για λογαριασμό της τοπικής κοινωνίας. Τώρα χρειάζονται την έμπρακτη στήριξή μας πιο πολύ από ποτέ !
ΘΕΜΑ 1ο: Λήψη απόφασης κατά τις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 για την διατήρηση του Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Δελφών με την επωνυμία: «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Γαλαξιδίου», ως αυτοτελούς.
(Εισηγητής: κ. Δήμαρχος).
(Εισηγητής: κ. Δήμαρχος).
EIΣΗΓΗΣΗ
Αξιότιμοι συνάδελφοι,
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (εφεξής Δ.Λ.Τ.) Γαλαξιδίου είναι φορέας διαχείρισης της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (εφεξής Χ.Ζ.Λ.) Γαλαξιδίου, Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Δελφών (ΦΕΚ 78/Α/5-3-2004) και με έναρξη λειτουργίας 22-1-2015 σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. 65/4327/22-1-2015 (ΑΔΑ: ΩΜΓΟΟΡ10-7ΗΝ) Διαπιστωτική πράξη.
Όπως γνωρίζετε το συγκεκριμένο νομικό μας πρόσωπο, αποτελώντας την έκφραση μιας μακροχρόνιας προσπάθειας και διακαούς πόθου της ναυτικής πολιτείας του Γαλαξιδίου με την τόσο στενή σχέση της με τη θάλασσα και τις ιστορικές της αναφορές για το μοναδικό λιμάνι του Γαλαξιδίου, τυγχάνει σήμερα ένα Ν.Π.Δ.Δ. ευρύτατης καταξίωσης και αναγνώρισης, καθώς και πολύ μεγάλης σημασίας, όχι μόνο για τη ζώνη του λιμένα Γαλαξιδίου, αλλά και ευρύτερα για την ίδια την πόλη του Γαλαξιδίου και για ολόκληρο τον Δήμο Δελφών. Η υποδειγματική του άλλωστε λειτουργία και το έως σήμερα έργο του, εν καιρώ μάλιστα της σφοδρότερης οικονομικής κρίσης που έχει βιώσει η πατρίδα μας κατά τα μεταπολεμικά χρόνια, δεν επιτρέπει πισωγυρίσματα σε δυσάρεστες καταστάσεις, όταν η διαχείριση της συγκεκριμένης ζώνης λιμένα δεν διεξαγόταν από νομικό πρόσωπο του Δήμου μας. Ξεκινώντας κυριολεκτικά από το μηδέν τόσο οργανωτικά όσο και σε πόρους, το Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου ύστερα από μόνο δύο έτη λειτουργίας έχει καταφέρει με μεθοδική, όσο και επίπονη προσπάθεια της διοίκησής του, αλλά και των υπαλλήλων που έχει προσφέρει ο Δήμος Δελφών να αναβαθμίσει συνολικά την Χ.Ζ.Λ. του Γαλαξιδίου, να αποκαταστήσει την εισπραξιμότητα των επιβαλλόμενων τελών και να προβεί σε πλήθος άλλων παρεμβάσεων απολαμβάνοντας την αναγνώριση της τοπικής κοινωνίας αλλά και των επισκεπτών του ιστορικού Γαλαξιδίου, που ΑΠΑΙΤΟΥΝ πλέον την αδιατάρακτη και αδιάλειπτη λειτουργία του αλλά και την συνεχή πρόοδό του στο διηνεκές. Η παραπάνω λειτουργία δεν ήταν καθόλου αυτονόητη για όσο διάστημα την ευθύνη της διαχείρισης της συγκεκριμένης περιοχής είχε το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας, το οποίο παρά τις καλές προθέσεις των διοικήσεών του διαχρονικά ουδέποτε κατάφερε να διαθέσει επαρκείς πόρους, προσωπικό και να ενσκήψει γενικότερα στα προβλήματα και τις προοπτικές ανάπτυξης της ζώνης λιμένα Γαλαξιδίου. Η κατάσταση αυτή που σήμερα έχει ανατραπεί οριστικά ύστερα από προσπάθειες δεκαετιών είχε οδηγήσει το θαλάσσιο μέτωπο του Γαλαξιδίου σε μαρασμό και εγκατάλειψη.
Πρέπει να τονίσουμε επίσης ότι η ευόδωση των προσπάθειών μας για την λειτουργία του Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου και την ανάληψη της διαχείρισης της συγκεκριμένης Χ.Ζ.Λ. αποτελεί και μία ιστορική επανόρθωση. Και τούτο διότι στο Γαλαξίδι ήδη προ του έτους 1925 λειτουργούσε Ν.Π.Δ.Δ. ως Λιμενικό Ταμείο με ευθύνη της τότε Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδικοίκησης που διέπρεψε στην λειτουργία του, η οποία αναίτια διακόπηκε με την ίδρυση του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας και την υποβάθμιση που αυτή επέφερε στην συγκεκριμένη περιοχή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δράση της τοπικής αυτοδιοίκησης στο Γαλαξίδι ξεκινά ήδη από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους με την λειτουργία Λιμενικής Επιτροπής αφού τόσο ο πρώτος μώλος όσο και τα κρηπιδώματα των δύο λιμανιών που σώζονται έως σήμερα αλλά και πολλές άλλες παρεμβάσεις υλοποιήθηκαν κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Είναι ευνόητο στον καθένα ότι το 2015 με την έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου επανήλθε η τάξη και η ορθότητα στην διαχείριση της Χ.Ζ.Λ. Γαλαξιδίου που είχε διακοπεί για κάποιες δεκαετίες από την ανάληψη της σχετικής ευθύνης από το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας. Μόνο όταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση διέθετε όπως σήμερα Ν.Π.Δ.Δ. για την διαχείριση της ζώνης λιμένα Γαλαξιδίου αυτός αναπτύχθηκε και λειτούργησε προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας αλλά και του Εθνικού συμφέροντος.
Η παραπάνω αναδρομή και η γενικότερη πανθομολογούμενη και αναγνωρισμένη ιστορικότητα και μοναδικότητα της Ναυτικής Πολιτείας του Γαλαξιδίου τεκμηριώνει αλλά και διατρανώνει την πάγια άποψή μας ότι το Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου έχει όλα τα εχέγγυα να πορευτεί αυτόνομα ως Ν.Π.Δ.Δ.
Πλην της ευρύτερης αναγνώρισής του το Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου (είτε με την σημερινή νομική του μορφή είτε στο παρελθόν ως διαφορετικό Ν.Π.Δ.Δ. της τοπικής αυτοδιοίκησης) διαθέτει απόλυτα εξειδικευμένο αντικείμενο αφού διαχειρίζεται αποκλειστικά και μόνο την Χ.Ζ.Λ. Γαλαξιδίου με τα ειδικά της χαρακτηριστικά όπως ελλιμενισμός μικρών τουριστικών πρωτίστως και δευτερεύοντος αλιευτικών σκαφών, εμπορική δραστηριότητα μικρών τουριστικών επιχειρήσεων που ενσωματώνονται σε ένα ιδιαίτερο οικιστικό (παραδοσιακός οικισμός) και ανθρωπογενές περιβάλλον γαλουχημένου από την μακραίωνη ναυτική παράδοση του Γαλαξιδίου. Όπως προαναφέραμε λόγω της υποδειγματικής του λειτουργίας και της μακροχρόνιας απόδοσης του έργου του (είτε με την σημερινή νομική του μορφή είτε στο παρελθόν ως διαφορετικό Ν.Π.Δ.Δ. της τοπικής αυτοδιοίκησης) απολαμβάνει ευρύτερης πλέον αναγνώρισης. Αναγνωρίζοντας άλλωστε την απόλυτη αναγκαιότητα διατήρησης του Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου ως αυτοτελούς, ο Δήμος μας ήδη ζητά την ίδρυση νέου Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Δελφών με κύρια αρμοδιότητα την διαχείριση της Χ.Ζ.Λ. της Ιτέας που σήμερα ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας. Η διαχείριση της συγκεκριμένης Χ.Ζ.Λ. (Ιτέας) είναι πολυσύνθετη και παρουσιάζει πολλές διαφορετικές χρήσεις αφού σε αυτή υφίσταται λιμένας τουριστικός με δευτερεύουσα εμπορική δραστηριότητα, τουριστικά καταστήματα, ελλιμενισμός αλιευτικών σκαφών, διαχείριση τουριστικών παραλιών, μεταλλευτική ζώνη (διαχείριση βωξίτη) με ειδικά χαρακτηριστικά που υποδεικνύουν την λειτουργία ξεχωριστού Ν.Π.Δ.Δ. για την διαχείρισή της. Το «πείραμα» άλλωστε της διαχείρισης του συνόλου των Χ.Ζ.Λ. (Ιτέας και Γαλαξιδίου) από ένα φορέα (Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας) απέτυχε στην πράξη οδηγώντας την Ζ.Λ.Γ. στην πλήρη υποβάθμιση και ανομία αφού όλη η ενεργητικότητα και προσοχή των εκάστοτε διοικήσεων εστίασαν στην διαχείριση των ειδικών χαρακτηριστικών της Χ.Ζ.Λ. Ιτέας με πενιχρά βέβαια αποτελέσματα, ανάλογα των μέσων που διέθεταν.
Η παραπάνω αιτιολόγηση συνάδει απόλυτα με τις προβλέψεις που ορθά έθεσε η μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη και ειδικά η παράγραφος 3 του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 που αναφέρει ότι: «Με απόφαση του Υπουργού, Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ύστερα από αίτηση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, επιτρέπεται να διατηρηθούν ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου δήμων εκείνα των οποίων η δραστηριότητα από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου και γενικότερα καταξίωσης της προσφοράς τους δικαιολογεί την ανωτέρω διατήρηση. Για την υποβολή του αιτήματος απαιτείται απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του, στην οποία αιτιολογείται ειδικά η συνδρομή των προϋποθέσεων του προηγούμενου εδαφίου.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (εφεξής Δ.Λ.Τ.) Γαλαξιδίου είναι φορέας διαχείρισης της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (εφεξής Χ.Ζ.Λ.) Γαλαξιδίου, Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Δελφών (ΦΕΚ 78/Α/5-3-2004) και με έναρξη λειτουργίας 22-1-2015 σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. 65/4327/22-1-2015 (ΑΔΑ: ΩΜΓΟΟΡ10-7ΗΝ) Διαπιστωτική πράξη.
Όπως γνωρίζετε το συγκεκριμένο νομικό μας πρόσωπο, αποτελώντας την έκφραση μιας μακροχρόνιας προσπάθειας και διακαούς πόθου της ναυτικής πολιτείας του Γαλαξιδίου με την τόσο στενή σχέση της με τη θάλασσα και τις ιστορικές της αναφορές για το μοναδικό λιμάνι του Γαλαξιδίου, τυγχάνει σήμερα ένα Ν.Π.Δ.Δ. ευρύτατης καταξίωσης και αναγνώρισης, καθώς και πολύ μεγάλης σημασίας, όχι μόνο για τη ζώνη του λιμένα Γαλαξιδίου, αλλά και ευρύτερα για την ίδια την πόλη του Γαλαξιδίου και για ολόκληρο τον Δήμο Δελφών. Η υποδειγματική του άλλωστε λειτουργία και το έως σήμερα έργο του, εν καιρώ μάλιστα της σφοδρότερης οικονομικής κρίσης που έχει βιώσει η πατρίδα μας κατά τα μεταπολεμικά χρόνια, δεν επιτρέπει πισωγυρίσματα σε δυσάρεστες καταστάσεις, όταν η διαχείριση της συγκεκριμένης ζώνης λιμένα δεν διεξαγόταν από νομικό πρόσωπο του Δήμου μας. Ξεκινώντας κυριολεκτικά από το μηδέν τόσο οργανωτικά όσο και σε πόρους, το Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου ύστερα από μόνο δύο έτη λειτουργίας έχει καταφέρει με μεθοδική, όσο και επίπονη προσπάθεια της διοίκησής του, αλλά και των υπαλλήλων που έχει προσφέρει ο Δήμος Δελφών να αναβαθμίσει συνολικά την Χ.Ζ.Λ. του Γαλαξιδίου, να αποκαταστήσει την εισπραξιμότητα των επιβαλλόμενων τελών και να προβεί σε πλήθος άλλων παρεμβάσεων απολαμβάνοντας την αναγνώριση της τοπικής κοινωνίας αλλά και των επισκεπτών του ιστορικού Γαλαξιδίου, που ΑΠΑΙΤΟΥΝ πλέον την αδιατάρακτη και αδιάλειπτη λειτουργία του αλλά και την συνεχή πρόοδό του στο διηνεκές. Η παραπάνω λειτουργία δεν ήταν καθόλου αυτονόητη για όσο διάστημα την ευθύνη της διαχείρισης της συγκεκριμένης περιοχής είχε το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας, το οποίο παρά τις καλές προθέσεις των διοικήσεών του διαχρονικά ουδέποτε κατάφερε να διαθέσει επαρκείς πόρους, προσωπικό και να ενσκήψει γενικότερα στα προβλήματα και τις προοπτικές ανάπτυξης της ζώνης λιμένα Γαλαξιδίου. Η κατάσταση αυτή που σήμερα έχει ανατραπεί οριστικά ύστερα από προσπάθειες δεκαετιών είχε οδηγήσει το θαλάσσιο μέτωπο του Γαλαξιδίου σε μαρασμό και εγκατάλειψη.
Πρέπει να τονίσουμε επίσης ότι η ευόδωση των προσπάθειών μας για την λειτουργία του Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου και την ανάληψη της διαχείρισης της συγκεκριμένης Χ.Ζ.Λ. αποτελεί και μία ιστορική επανόρθωση. Και τούτο διότι στο Γαλαξίδι ήδη προ του έτους 1925 λειτουργούσε Ν.Π.Δ.Δ. ως Λιμενικό Ταμείο με ευθύνη της τότε Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδικοίκησης που διέπρεψε στην λειτουργία του, η οποία αναίτια διακόπηκε με την ίδρυση του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας και την υποβάθμιση που αυτή επέφερε στην συγκεκριμένη περιοχή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δράση της τοπικής αυτοδιοίκησης στο Γαλαξίδι ξεκινά ήδη από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους με την λειτουργία Λιμενικής Επιτροπής αφού τόσο ο πρώτος μώλος όσο και τα κρηπιδώματα των δύο λιμανιών που σώζονται έως σήμερα αλλά και πολλές άλλες παρεμβάσεις υλοποιήθηκαν κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Είναι ευνόητο στον καθένα ότι το 2015 με την έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου επανήλθε η τάξη και η ορθότητα στην διαχείριση της Χ.Ζ.Λ. Γαλαξιδίου που είχε διακοπεί για κάποιες δεκαετίες από την ανάληψη της σχετικής ευθύνης από το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας. Μόνο όταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση διέθετε όπως σήμερα Ν.Π.Δ.Δ. για την διαχείριση της ζώνης λιμένα Γαλαξιδίου αυτός αναπτύχθηκε και λειτούργησε προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας αλλά και του Εθνικού συμφέροντος.
Η παραπάνω αναδρομή και η γενικότερη πανθομολογούμενη και αναγνωρισμένη ιστορικότητα και μοναδικότητα της Ναυτικής Πολιτείας του Γαλαξιδίου τεκμηριώνει αλλά και διατρανώνει την πάγια άποψή μας ότι το Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου έχει όλα τα εχέγγυα να πορευτεί αυτόνομα ως Ν.Π.Δ.Δ.
Πλην της ευρύτερης αναγνώρισής του το Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου (είτε με την σημερινή νομική του μορφή είτε στο παρελθόν ως διαφορετικό Ν.Π.Δ.Δ. της τοπικής αυτοδιοίκησης) διαθέτει απόλυτα εξειδικευμένο αντικείμενο αφού διαχειρίζεται αποκλειστικά και μόνο την Χ.Ζ.Λ. Γαλαξιδίου με τα ειδικά της χαρακτηριστικά όπως ελλιμενισμός μικρών τουριστικών πρωτίστως και δευτερεύοντος αλιευτικών σκαφών, εμπορική δραστηριότητα μικρών τουριστικών επιχειρήσεων που ενσωματώνονται σε ένα ιδιαίτερο οικιστικό (παραδοσιακός οικισμός) και ανθρωπογενές περιβάλλον γαλουχημένου από την μακραίωνη ναυτική παράδοση του Γαλαξιδίου. Όπως προαναφέραμε λόγω της υποδειγματικής του λειτουργίας και της μακροχρόνιας απόδοσης του έργου του (είτε με την σημερινή νομική του μορφή είτε στο παρελθόν ως διαφορετικό Ν.Π.Δ.Δ. της τοπικής αυτοδιοίκησης) απολαμβάνει ευρύτερης πλέον αναγνώρισης. Αναγνωρίζοντας άλλωστε την απόλυτη αναγκαιότητα διατήρησης του Δ.Λ.Τ. Γαλαξιδίου ως αυτοτελούς, ο Δήμος μας ήδη ζητά την ίδρυση νέου Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Δελφών με κύρια αρμοδιότητα την διαχείριση της Χ.Ζ.Λ. της Ιτέας που σήμερα ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας. Η διαχείριση της συγκεκριμένης Χ.Ζ.Λ. (Ιτέας) είναι πολυσύνθετη και παρουσιάζει πολλές διαφορετικές χρήσεις αφού σε αυτή υφίσταται λιμένας τουριστικός με δευτερεύουσα εμπορική δραστηριότητα, τουριστικά καταστήματα, ελλιμενισμός αλιευτικών σκαφών, διαχείριση τουριστικών παραλιών, μεταλλευτική ζώνη (διαχείριση βωξίτη) με ειδικά χαρακτηριστικά που υποδεικνύουν την λειτουργία ξεχωριστού Ν.Π.Δ.Δ. για την διαχείρισή της. Το «πείραμα» άλλωστε της διαχείρισης του συνόλου των Χ.Ζ.Λ. (Ιτέας και Γαλαξιδίου) από ένα φορέα (Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας) απέτυχε στην πράξη οδηγώντας την Ζ.Λ.Γ. στην πλήρη υποβάθμιση και ανομία αφού όλη η ενεργητικότητα και προσοχή των εκάστοτε διοικήσεων εστίασαν στην διαχείριση των ειδικών χαρακτηριστικών της Χ.Ζ.Λ. Ιτέας με πενιχρά βέβαια αποτελέσματα, ανάλογα των μέσων που διέθεταν.
Η παραπάνω αιτιολόγηση συνάδει απόλυτα με τις προβλέψεις που ορθά έθεσε η μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη και ειδικά η παράγραφος 3 του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 που αναφέρει ότι: «Με απόφαση του Υπουργού, Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ύστερα από αίτηση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, επιτρέπεται να διατηρηθούν ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου δήμων εκείνα των οποίων η δραστηριότητα από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου και γενικότερα καταξίωσης της προσφοράς τους δικαιολογεί την ανωτέρω διατήρηση. Για την υποβολή του αιτήματος απαιτείται απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του, στην οποία αιτιολογείται ειδικά η συνδρομή των προϋποθέσεων του προηγούμενου εδαφίου.
ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ
Την υποβολή αίτησης προς τον Υπουργό Εσωτερικών για την έκδοση απόφασής του περί διατήρησης του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία: «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Γαλαξιδίου» με τις υφιστάμενες αρμοδιότητές του, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 σύμφωνα με την αιτιολόγηση που προηγήθηκε στην εισήγηση.
ΘΕΜΑ 2ο: Λήψη απόφασης για την μεταφορά των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας στο Δήμο Δελφών (άρθρο 28 Ν.2738/99) και τη σύσταση Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δελφών» και έδρα την Δημοτική Κοινότητα Ιτέας.
(Εισηγητής: κ. Δήμαρχος).
(Εισηγητής: κ. Δήμαρχος).
ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Αξιότιμοι συνάδελφοι,
Σύμφωνα με τις παρ.1 και 2 του άρθρου 28 του Ν.2738/99 όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 26 του Ν. 3013/2002 (ΦΕΚ 102/2002 τεύχος Α΄) και με το άρθρο 11 του Ν. 2839/2000 (ΦΕΚ 196/2000 Α΄):
«1. Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας και μετά από γνώμη του Δημοτικού ή Νομαρχιακού Συμβουλίου, μπορούν να μεταφέρονται σε Δήμους ή Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, αρμοδιότητες υφιστάμενων, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, Λιμενικών Ταμείων. Η ανωτέρω γνώμη θεωρείται ότι έχει δοθεί, εάν παρέλθει άπρακτο δίμηνο αφότου ζητήθηκε.
Με όμοια προεδρικά διατάγματα μπορούν να καταργούνται υφιστάμενα Λιμενικά Ταμεία.
2. Οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες ασκούνται από δημοτικά ή νομαρχιακά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή ειδικές δημοτικές ή νομαρχιακές υπηρεσίες της παραγράφου 6 που συνιστώνται, με τα ανωτέρω προεδρικά διατάγματα, στους αντίστοιχους δήμους ή νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, αποκλειστικά γι' αυτόν το σκοπό. Τα νομικά αυτά πρόσωπα λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 410/1996 (ΦΕΚ 231 Α), που διέπουν τα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και εκείνες του π.δ. 30/1996 (ΦΕΚ 21 Α'), που αφορούν τα αντίστοιχα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης. Ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου των ανωτέρω νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ορίζεται σε επτά (7) στην περίπτωση που η γεωγραφική περιοχή ευθύνης του δημοτικού λιμενικού ταμείου εκτείνεται στα όρια μέχρι τριών δήμων και σε ένδεκα (11) σε περισσότερους των τριών δήμων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται πάντοτε ο προϊστάμενος της λιμενικής αρχής της έδρας του δημοτικού λιμενικού ταμείου. Τα νομικά πρόσωπα φέρουν την επωνυμία "Λιμενικό Ταμείο.", όπου τη λέξη "Ταμείο" ακολουθεί το όνομα του οικείου δήμου ή νομαρχιακής αυτοδιοίκησης που το συνιστά.
Στην περίπτωση κατά την οποία το συνιστώμενο δημοτικό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εκτείνεται σε γεωγραφική περιοχή, η οποία περιλαμβάνει και λιμάνια που βρίσκονται εκτός των διοικητικών ορίων του O.T.A., που καθορίζεται ως έδρα του, τότε αποκτά διαδημοτικό χαρακτήρα.»
Με το άρθρο 244 του Ν.3463/06 ορίζονται τα εξής:
«1. Λιμενικά Ταμεία που συνιστώνται, ως δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180 Α΄) λειτουργούν σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των άρθρων 239 επόμενα και τις ειδικότερες προβλέψεις του παρόντος».
Με τις διατάξεις του εδαφίου β, της παρ. 1, του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 κάθε δήμος μπορεί να συνιστά ή να έχει ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου για την διοίκηση και διαχείριση ζώνης λιμένα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία έχοντας παράλληλα υπόψη την μέριμνα του νομοθέτη για την διατήρηση ως αυτοτελών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων όπως αυτή διατυπώνεται στις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010.
Με βάση τα παραπάνω και έχοντας υπόψη:
- το άρθρο 28 του Ν. 2738/99.
- το άρθρο 244 του Ν. 3463/06.
- το άρθρο 103 του Ν. 3852/2010.
- την ανάγκη μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας στο Δήμο Δελφών.
Σύμφωνα με τις παρ.1 και 2 του άρθρου 28 του Ν.2738/99 όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 26 του Ν. 3013/2002 (ΦΕΚ 102/2002 τεύχος Α΄) και με το άρθρο 11 του Ν. 2839/2000 (ΦΕΚ 196/2000 Α΄):
«1. Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας και μετά από γνώμη του Δημοτικού ή Νομαρχιακού Συμβουλίου, μπορούν να μεταφέρονται σε Δήμους ή Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, αρμοδιότητες υφιστάμενων, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, Λιμενικών Ταμείων. Η ανωτέρω γνώμη θεωρείται ότι έχει δοθεί, εάν παρέλθει άπρακτο δίμηνο αφότου ζητήθηκε.
Με όμοια προεδρικά διατάγματα μπορούν να καταργούνται υφιστάμενα Λιμενικά Ταμεία.
2. Οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες ασκούνται από δημοτικά ή νομαρχιακά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή ειδικές δημοτικές ή νομαρχιακές υπηρεσίες της παραγράφου 6 που συνιστώνται, με τα ανωτέρω προεδρικά διατάγματα, στους αντίστοιχους δήμους ή νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, αποκλειστικά γι' αυτόν το σκοπό. Τα νομικά αυτά πρόσωπα λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 410/1996 (ΦΕΚ 231 Α), που διέπουν τα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και εκείνες του π.δ. 30/1996 (ΦΕΚ 21 Α'), που αφορούν τα αντίστοιχα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης. Ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου των ανωτέρω νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ορίζεται σε επτά (7) στην περίπτωση που η γεωγραφική περιοχή ευθύνης του δημοτικού λιμενικού ταμείου εκτείνεται στα όρια μέχρι τριών δήμων και σε ένδεκα (11) σε περισσότερους των τριών δήμων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται πάντοτε ο προϊστάμενος της λιμενικής αρχής της έδρας του δημοτικού λιμενικού ταμείου. Τα νομικά πρόσωπα φέρουν την επωνυμία "Λιμενικό Ταμείο.", όπου τη λέξη "Ταμείο" ακολουθεί το όνομα του οικείου δήμου ή νομαρχιακής αυτοδιοίκησης που το συνιστά.
Στην περίπτωση κατά την οποία το συνιστώμενο δημοτικό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εκτείνεται σε γεωγραφική περιοχή, η οποία περιλαμβάνει και λιμάνια που βρίσκονται εκτός των διοικητικών ορίων του O.T.A., που καθορίζεται ως έδρα του, τότε αποκτά διαδημοτικό χαρακτήρα.»
Με το άρθρο 244 του Ν.3463/06 ορίζονται τα εξής:
«1. Λιμενικά Ταμεία που συνιστώνται, ως δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180 Α΄) λειτουργούν σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των άρθρων 239 επόμενα και τις ειδικότερες προβλέψεις του παρόντος».
Με τις διατάξεις του εδαφίου β, της παρ. 1, του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010 κάθε δήμος μπορεί να συνιστά ή να έχει ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου για την διοίκηση και διαχείριση ζώνης λιμένα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία έχοντας παράλληλα υπόψη την μέριμνα του νομοθέτη για την διατήρηση ως αυτοτελών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων όπως αυτή διατυπώνεται στις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 103 του Ν. 3852/2010.
Με βάση τα παραπάνω και έχοντας υπόψη:
- το άρθρο 28 του Ν. 2738/99.
- το άρθρο 244 του Ν. 3463/06.
- το άρθρο 103 του Ν. 3852/2010.
- την ανάγκη μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας στο Δήμο Δελφών.
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ
Την διατύπωση σύμφωνης γνώμης του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών για την μεταφορά των υφιστάμενων αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας στο Δήμο Δελφών και την αντίστοιχη σύσταση Ν.Π.Δ.Δ. το οποίο θα φέρει την επωνυμία «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δελφών» με έδρα την Δημοτική Κοινότητα Ιτέας του Δήμου μας, το οποίο θα λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν.2738/99, και του άρθρου 244 του Ν.3463/06 που θα ασκεί τις ανωτέρω μεταφερόμενες αρμοδιότητες.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου