«Θεμέλιο λίθο» βάζει στο διαγώνιο άξονα ο Κ.Μπακογιάννης

Κίνηση ματ του Περιφερειάρχη Κ.Μπακογιάννη
«Θεμέλιο λίθο» βάζει στο διαγώνιο άξονα
-Τα 12 από τα συνολικά 15 εκ ευρώ που θα διαχειριστεί η Περιφέρεια για οδικά έργα, ρίχνει στη Φωκίδα για να εκτελέσει το πρώτο τμήμα από Γραβιά έως 51ο χλμ.

-Έχει πάρει τη μελέτη από το υπουργείο Υποδομών και ετοιμάζεται για την προκήρυξη του έργου, ελπίζοντας ότι αν γίνει η αρχή θα συνεχίσει το υπουργείο.

«Τον κόκορα στα θεμέλια του έργου θα σφάξει» όπως όλα δείχνουν ο Περιφερειάρχης Κώστας Μπακογιάννης, σε μια κίνηση «ματ» πολιτικά και ουσιαστικά, καθώς ετοιμάζεται για την προκήρυξη του πρώτου τμήματος του διαγωνίου άξονα Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο.
Ο κ. Μπακογιάννης αιφνιδιάζει τους πάντες αποφασίζοντας να κάνει την αρχή σε ένα τεράστιο έργο συνολικού προϋπολογισμού 670 εκ ευρώ, που όμως ολόκληρο γνωρίζει εκ των πραγμάτων ότι δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθεί ποτέ, όπως δεν έγινε τις καλές εποχές, πόσο μάλλον υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες.
Η Περιφέρεια ζήτησε και έλαβε τη μελέτη που έχει εκπονηθεί και εγκριθεί, ενώ ξεκινά με ένα τμήμα, το οποίο είναι ανοικτό και συγκεκριμένα Γραβιά – 51ο χλμ, το οποίο προϋπολογίζεται στα 12 εκ ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το ΠΕΠ διαχειρίζεται συνολικό προϋπολογισμό 15 εκ ευρώ για όλα τα έργα της περιφέρειας και από αυτά τα 12 θα κατευθυνθούν σε αυτό το έργο, το οποίο αφορά βασική υποδομή και θα επιτρέψει την απρόσκοπτη σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων με τη Στερεά και την Θεσσαλία. 
Ο άξονας Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο ανήκει στην Ευρωπαϊκή Οδό Ε65 (Μάλμοε – Χανιά). Ο οδικός άξονας Ε65 στον ελληνικό χώρο περιλαμβάνει τα τμήματα Νίκη – Βεύη – Κοζάνη – Τρίκαλα –Δομοκός – Λαμία – Μπράλος – Άμφισσα – Ιτέα – Αντίρριο – Ρίο – Αίγιο – Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Κίσσαμος – Χανιά και μόνο στο τμήμα Φθιώτιδας – Φωκίδας δεν έχουν προγραμματιστεί και δεν έχουν ξεκινήσει να εκτελούνται εργασίες έστω και τμηματικά.
Η περιφέρεια κάνει την αρχή με το ανοικτό τμήμα του δρόμου ελπίζοντας ότι το υπουργείο θα ανταποκριθεί και θα συνεχίσει. Εξάλλου, στο κομμάτι που θα εκτελεστεί περιλαμβάνεται ο κόμβος της Βάργιανης, ενώ μετά τη γέφυρα στη μελέτη φαίνεται να ξεκινά τούνελ, την εκτέλεση του οποίου θα πρέπει να κάνει το υπουργείο συνεχίζοντας το έργο.
Το τμήμα Γραβιά – 51ο χλμ θα αποτελεί κλειστό αυτοκινητόδρομο με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Αυτό σημαίνει ότι ο υφιστάμενος δρόμος θα παραμείνει για την εξυπηρέτηση της μιας κατεύθυνσης, ενώ για τις άλλες δυο λωρίδες θα γίνει διάνοιξη. Παράλληλα θα εκτελεστούν σημαντικές εργασίες για την αποφυγή βραχοπτώσεων, φαινόμενο που σήμερα, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, παραμένει έντονο και είναι άκρως επικίνδυνο.
Όταν και αν ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο τα έργα θα εκτελεστούν στους νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας σε μήκος αυτοκινητόδρομου 28,6 χιλιομέτρων και ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι 670 εκ ευρώ.
Οι εργασίες θα περιλαμβάνουν συντήρηση στο υπάρχον οδικό δίκτυο αλλά και τμήματα με νέα χάραξη, ενώ περιλαμβάνονται με βάση της μελέτες και τρία τούνελ.
Ο οδικός άξονας θα συνδέσει τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και θα οδηγήσει στη μείωση του χρόνου διαδρομής από την Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία. Ο δρόμος αυτός αναμένεται να δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιοχή κάνοντας τις εμπορικές σχέσεις πιο ευχερείς.
Η υφιστάμενη εθνική οδός Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο εξυπηρετεί μεγάλο φόρτο τοπικών μετακινήσεων αλλά και διερχόμενων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της δυτικής και νότιας χώρας, καθώς αποτελεί συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού. Ως εκ τούτου και με δεδομένο το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας κρίνεται εντελώς απαραίτητη η αναβάθμισή του άξονα.
Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι το υπουργείο Υποδομών το 2014 είχε λάβει τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις της παρούσας μελέτης και ετοιμαζόταν αν προκηρύξει το τμήμα Μπράλλος – Άμφισσα, όπου με την αναβάθμισή του θα επιτυγχάνονταν η βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Επισημαίνεται ότι στο προαναφερόμενο τμήμα κινείται ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό βαρέων οχημάτων λόγω των μεταλλείων του βωξίτη στον Παρνασσό. Αν το έργο είχε ξεκινήσει τότε και δεν είχαν μεσολαβήσει οι εκλογές του 2015 που το πήγαν πίσω θα είχαμε ήδη οδηγηθεί σε σημαντική μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία, αλλά και σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής για τους χρήστες με προέλευση τη Νοτιοδυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.
Η έλλειψη ενός ασφαλούς δρόμου ευθύνεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό για την απομόνωση της περιοχής μας και λειτουργεί αποτρεπτικά για την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων, παρότι γεωγραφικά προσφέρεται για την εγκατάστασή τους.
Η απόφαση του Περιφερειάρχη να βάλει το θεμέλιο λίθο στο έργο είναι ιστορικής σημασίας και αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο καλά σταθμίζει τις προτεραιότητες που βάζει και πόσο καλά αξιολογεί και ιεραρχεί τις πραγματικές ανάγκες, ώστε να μην οδηγείται σε κατακερματισμό έργων και πόρων προς εξυπηρέτηση του λαϊκισμού και των πελατειακών σχέσεων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις