Στα “αζήτητα” και πάλι ο διαγώνιος Αντίρριο – Θερμοπύλες
Στη Λαμία βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κος Γεώργιος Δέδες, επικεφαλής κλιμακίου του Υπουργείου Υποδομών και Δημοσίων Έργων, όπου και είχε συναντήσεις με αιρετούς φορείς της Στερεάς αναφορικά με τους κύριους οδικούς άξονες που είναι σε προτεραιότητα στην περιοχή και κυριότατα με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Κ. Μπακογιάννη.
Έμφαση δόθηκε στην ολοκλήρωση του άξονα Ε65 με το «τυφλό» κομμάτι στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, η διαμόρφωση των λιμανιών, Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων (υπάρχει πίστωση 6 εκατομμυρίων) και στη συνέχεια για το λιμάνι της Στυλίδας. Επίσης, η κακή κατάσταση του κακού επαρχιακού Δικτύου ιδίως στην περιοχή της Λοκριδας έγινε γνωστή στον Γενικό Γραμματέα από τους Δημάρχους Λοκρών, Ν. Λιόλιο, και Ελάτειας-Αμφίκλειας, Γ. Γώγο -που έδωσαν το παρών- σημειώνοντας δε την επιβάρυνση που δέχεται το τελευταιο χρονικό διάστημα από τη μεγάλη χρήση του και από βαρέα οχήματα με επιτακτική την αναγκη παρεμβάσεων και βελτιώσεων.
Επίσης, θετικές εξελίξεις καταγράφονται και στον άξονα Λαμίας-Καρπενησίου, ο οποίος αποτελεί μείζονα προτεραιότητα του υπουργείου ως τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου ευρωπαϊκών μεταφορών, όπως ανέφερε ο κ. Δέδες στον Κ. Μπακογιάννη.
Όπως πληροφορούμαστε από τον Τύπο της Φθιώτιδας και της Ευρυτανίας, ο κ. Δέδες ανακοίνωσε την πρόσθετη οικονομική στήριξη στην Περιφέρεια με ποσό περίπου 6 εκ. ευρώ, ώστε ο συνολικός διαθέσιμος προϋπολογισμός που θα έχει για έργα αυτή να ανέλθει στα 25-30 εκ.
Αντίθετα με όλες αυτές τις εξελίξεις, για μια ακόμα φορά δεν φαίνεται να έγινε καμία μνεία στον κορυφαίο οδικό άξονα που έχει ανάγκη ολόκληρη η περιφέρεια, και όχι μόνο η Φωκίδα, τον διαγώνιο άξονα από την πύλη εισόδου στην Πάτρα, το Αντίρριο ως και τις Θερμοπύλες. Πρόκειται για μια οδό εξαιρετικής αναπτυξιακής σημασίας, καθώς θα αποτελεί την κύρια σύνδεση μεταξύ του λιμανιού της Πάτρας και της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, ενώ θα αποτελεί παράλληλα τον βασικό συνδετήριο δρόμο των δύο σημαντικότερων οδικών αξόνων της χώρας, της Ιονίας οδού και της Αθηνών-Λαμίας.
Οι αναπτυξιακές προοπτικές του έργου είναι φυσικά ιδιαίτερης αξίας, ενώ αποτελεί στο ίδιο πλαίσιο τη σημαντικότερη ευκαιρία αναστροφής της πορείας στασιμότητας, αν όχι και οπισθοδρόμησης της Φωκίδας. Οι μελέτες των επι μέρους τμημάτων της οδού είναι γνωστό ότι εδώ και πολλούς μήνες καρκινοβατούν, καθώς λίγες εξ αυτών είναι προχωρημένες σε ικανοποιητικό στάδιο. Η πραγματικότητα αυτή, άλλωστε, είναι και ο λόγος που το έργο απορρίφθηκε από το Επιχειρησιακό Σχέδιο της Περιφέρειας, που εκπονήθηκε και ανακοινώθηκε προ μηνών, με τον Κ. Μπακογιάννη να “φωτογραφίζει”, τότε, ως υπαίτια για την εξέλιξη αυτή την κωλυσιεργεία που έχει επιδειχθεί από την Αντιπεριφέρεια Φωκίδας.
Ταυτόχρονα, ωστόσο, και ο ίδιος δεν έχει μέχρι στιγμής επιδείξει το ανάλογο ενδιαφέρον, καθώς ως τώρα έμφαση έχει παρουσίασει, όσον αφορά τουλάχιστον στη Φωκίδα, σε έργα που υστερούν σε προστιθέμενη αναπτυξιακή αξία. Εν τούτοις, ανάλογη αδράνεια επιδεικνύεται μέχρι στιγμής και από την αντιπολίτευση σε περιφερειακό επίπεδο, καθώς δεν έχει ασκηθεί η παραμικρή κριτική για το βάλτωμα του έργου, ενώ η ενασχόληση με το πρωταρχικό αυτό ζήτημα για όλη τη Φωκίδα δεν δείχνει να αποτελεί προτεραιότητα ούτε του Ηλία Κωστοπαναγιώτου.
Πρόσθετα μάλιστα, εκείνο που προκαλεί απορία είναι η κατάταξη του άξονα Λαμίας-Καρπενησίου στις μείζονες προτεραιότητες του υπουργείου ως τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου ευρωπαϊκών μεταφορών, όταν απουσιάζει από τους σχεδιασμούς ο άξονας Αντιρίου-Θερμοπυλών, ο οποίος είναι ασύγκριτα σπουδαιότερος για την εθνική οικονομία, και όχι απλά για τη Φωκίδα ή τη Στερεά, στο πλαίσιο του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου ευρωπαϊκών μεταφορών.
amfissaface.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου